• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 3 اسفند 1402
کد مطلب : 219060
+
-

نیش زنبور

دورتموند از خانه تیم بی‌شکست امتیاز گرفت

نیش زنبور

یک بازی کم‌سروصدا بین آیندهوون و دورتموند در لیگ قهرمانان برگزار شد و 2تیم مثل غریبه‌ها و دور از توجه با هم بازی کردند و به تساوی یک‌-یک رضایت دادند با این حال بازی آنها به‌مراتب از دیدار حساس همزمان بین اینتر و اتلتیکو قشنگ‌تر بود. یک طرف زنبورها (دورتموند) بازی می‌کردند که همیشه دغدغه فوتبال زیبا و هجومی دارند و در طرفی دیگر تیم بدون شکستی که پیتر بوش در هلند ساخته. مالن برای دورتموند مقابل تیم سابقش گل زد و گل مساوی را هم لوک دی‌یونگ وارد دروازه زنبورها کرد. یک‌سری رکورد و عدد خاص هم از این بازی بر جای ماند که با هم مرور می‌کنیم.
    دورتموند 8بازی از 9بازی اخیر خارج از خانه خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را باخته بود و حالا تعداد بازی‌های خارج از خانه بی‌شکست خود را به 20درصد در 10بازی رسانده است.
    لوک دی یونگ به بهترین گلزن تاریخ پی‌اس‌وی آیندهوون در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد و با 9گل زده از رکورد رود فان‌نیستلروی برای این تیم (8) عبور کرد. روماریو با 7گل در رده سوم است. مهاجم 33ساله سابق بارسلونا این فصل 19گل به ثمر رسانده.
    بوروسیا دورتموند در رقابت‌های اروپایی مقابل PSV شکست نخورده می‌ماند (یک‌ برد و 2تساوی). هر دو تیم در هر سه این دیدارها موفق به گلزنی شدند.
    پی‌اس‌وی در 6بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا (2برد و 4تساوی) شکست نخورده که این برابر است با طولانی‌ترین روند بی‌شکستی آنها در این رقابت‌ها پس از 6بازی بین اکتبر 1997و سپتامبر 1998.
    دورتموند در همه 23بازی خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان وقتی در نیمه‌اول گل نخست بازی را وارد دروازه حریف کرده، بی‌شکست مانده (19برد و 4تساوی) و این نخستین باری است که آنها در 14بازی آخر (13برد) برتری را با تساوی عوض می‌کنند؛ از نوامبر 2012که مقابل رئال‌مادرید تن به تساوی 2-2دادند.
    دانیل مالن از دورتموند نخستین بازیکن هلندی شد که در مرحله‌حذفی لیگ قهرمانان اروپا مقابل یک تیم هلندی گل می‌زند؛ از زمان آرین روبن برای بایرن‌مونیخ مقابل PSV در اکتبر 2016.
    متس هوملز از بوروسیا دورتموند با 35سال و 66روز سن، مسن‌ترین بازیکن آلمانی تاریخ مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا شد و از رکورد اولف کرستن در بازی بایرلورکوزن مقابل لیورپول در آوریل 2002(با 36سال و 126روز سن) عبور کرد.
    آیندهوون موفق شده 6پنالتی از 7پنالتی اخیر خود را در رقابت‌های بزرگ اروپایی به گل تبدیل کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید