• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 2 اسفند 1402
کد مطلب : 219016
+
-

بودجه سال آینده پایتخت در شورای شهر تصویب شد

150هزار میلیارد تومان برای تهرانی‌ها

روز گذشته در دویست‌وهفدهمین جلسه علنی شورای شهر بودجه 1403شهرداری تهران بررسی شد

شورا
150هزار میلیارد تومان برای تهرانی‌ها

فرناز محمدزاده- روزنامه‌نگار

دویست‌وهفدهمین جلسه علنی شورای شهر درحالی برگزار شد که بودجه1403 شهرداری تهران مورد بررسی اعضای پارلمان شهر قرار گرفت. بودجه1403شهرداری تهران با سقف 170هزار میلیارد تومان در ابتدای بهمن به شورای شهر تقدیم شد و پس از جلسات کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر این سقف به 135هزار میلیارد تومان کاهش یافت و در نهایت به پیشنهاد رئیس شورای شهر 15هزار میلیارد تومان به جهت توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به این رقم اضافه شد. بنابراین دیروز لایحه بودجه 150هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران در 2نوبت صبح و عصر بررسی شد.

بررسی تبصره های بودجه
در ابتدای جلسه شورا، تبصره‌های بودجه مورد بررسی اعضای شورای شهر و مدیران شهری قرار گرفت. 12تبصره توسط اعضای کمیسیون برنامه و بودجه خوانده شد و سایر اعضای شورای شهر نیز نظرات خود را اعلام کردند. پس از بررسی چندین ساعته، تمام این تبصره‌ها، تأیید حداکثر آرای اعضای پارلمان شهری را دریافت کردند، اما ذیل بررسی تبصره‌ها، تغییراتی اعمال و تصمیم‌های جدیدی نیز گرفته شد. در بررسی تبصره یکم، مقرر شد متولی پل‌های عابر پیاده دیگر سازمان زیباسازی نباشد و به پیشنهاد شهردار تهران نگهداشت و نوسازی پل‌های عابر پیاده به معاونت فنی و عمرانی واگذار شد. در بررسی تبصره چهارم، 10هزار میلیارد تومان به پیش پرداخت‌های قراردادهای چینی اضافه شد و بند 3تبصره چهارم نیز که مربوط به حمل‌ونقل برقی است حذف و مقرر شد شهرداری تهران درباره آن لایحه مجزا به شورای شهر ارائه دهد. همچنین در تبصره10، «توسعه شبکه آب‌های سطحی» در ردیف توسعه رینگ بزرگراهی و تقاطع‌های غیرهمسطح قرار گرفت و این بخش نیز اضافه شد. همچنین در تبصره‌ای دیگر، پیشنهاد شد که هزینه درمان کارکنان و بازنشستگان شهرداری، مشابه حقوق و مزایای ماهانه پرداخت شود و شهرداری تهران از انباشته شدن بدهی به سازمان های مربوطه خودداری کند. بدین ترتیب تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران ۱۴ مورد شد.

بررسی درآمدها و مصارف
در نوبت عصر، ماده واحده، درآمدها و مصارف بودجه مورد بررسی قرار گرفت و در این راستا محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: بودجه عمومی شهرداری تهران از حیث تامین اعتبار شامل درآمدها، واگذاری دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی است که در مجموع ۱۵۰هزار و ۹۵۰میلیارد تومان مصوب شد. ۱۱۹هزار میلیارد تومان مربوط به درآمدها، ۱۶هزار میلیارد تومان مربوط به واگذاری دارایی سرمایه‌ای و ۱۵هزار میلیارد تومان مربوط به دارایی مالی است. او در ادامه با اشاره به بخش درآمدها گفت: در این بودجه اتفاق خوبی که افتاده این است که سهم درآمدهای پایدار افزایش پیدا کرده که در لایحه پیشنهادی شهرداری ۱۹درصد بود اما طی بررسی بودجه در کمیسیون سهم درآمدهای پایدار به ۲۹درصد رسید.  آخوندی درباره بودجه مناطق 22گانه، گفت: درباره مناطق، کاهش بودجه انجام ندادیم چراکه معتقد هستیم کار اصلی در مناطق انجام می‌شود. به‌صورت کلی بودجه مناطق نسبت به سال گذشته ۵۸درصد افزایش پیدا کرده که اتفاق خوبی است.
گفتنی است پس از 10‌ساعت جلسه فشرده، بودجه سال۱۴۰۳ شهرداری تهران با دریافت 18رأی موافق به تصویب رسید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید