• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 2 اسفند 1402
کد مطلب : 219017
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/DRKqn
+
-

درخت رایگان برای شهروندان

خبر
درخت رایگان برای شهروندان

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از توزیع رایگان نهال در پایتخت از امروز تا پایان اسفندماه جاری خبر داد.
به گزارش همشهری، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: بنابر برنامه‌ریزی انجام‌شده در هفته درختکاری برنامه‌های ویژه‌ای از سوی شهرداری تهران برگزار خواهد شد که می‌توان به کاشت ۲هزار هکتار درخت در قالب فضای پیرامونی شهر تهران اشاره کرد که در نقاط مختلف پایتخت این طرح عملیاتی خواهد شد.
او افزود: طرح کاشت نهال رایگان در منازل شهروندان تهرانی از دیگر برنامه‌های سازمان بوستان‌هاست که از یکم اسفندماه آغاز و تا پایان اسفندماه ادامه پیدا خواهد کرد. مختاری در پاسخ به این سؤال که شهروندان چگونه می‌توانند نهال رایگان را از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز دریافت کنند، گفت: شهروندان می‌توانند درخواست خود را برای کاشت نهال در منازلشان در سامانه۱۳۷ شهرداری تهران ثبت کنند و در ادامه نیروهای خدمات شهری در هر منطقه نهال مورد نیاز را به منازل شهروندان تهرانی خواهند برد.
براساس این برنامه هریک از شهروندان می‌توانند گونه‌های گیاهی یا درخت میوه خود را مشخص کنند و سپس کارشناسان شهرداری نسبت به غرس درخت رایگان در خانه شهروندان اقدام می‌کنند. در روز درختکاری پیش رو نیز شهرداری قصد دارد تا در پویش امید و افتخار یک پروژه مهم را به بهره‌برداری برساند. عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری نیز در نشست خبری خود اعلام کرده بود که این مراسم با حضور یکی از سران قوا برگزار خواهد شد. در این مراسم 2هزار هکتار به کمربند سبز شهر تهران اضافه می‌شود که تمرکز آن بر کاشت درختان مثمر در پهنه‌های مختلف شهر تهران است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید