• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 1 اسفند 1402
کد مطلب : 218947
+
-

بازگشت کل بدهی‌ها‌ و خسارات بابک زنجانی به کشور

بازگشت کل بدهی‌ها‌ و خسارات بابک زنجانی به کشور

رئیس قوه قضاییه در نشست شورای‌عالی این قوه گفت: در نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های همه بخش‌های ذیربط، اموال بابک زنجانی در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل شد. براساس کارشناسی‌های اولیه صورت گرفته، این اموال، تکافوی بدهی‌ها و خسارت‌های او را می‌کند.
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه پرونده بابک زنجانی از پرونده‌های نسبتاً جنجالی و مهم دستگاه قضایی در یک دهه اخیر بوده‌است، افزود: ابتدا در سال ۱۳۹۱ گزارشی رسید مبنی بر اینکه نامبرده مقدار معتنابهی ارز از بانک مرکزی دریافت کرده و به مقداری که باید مابه‌ازای این ارز را می‌رسانده، نرسانده و غیراز آن، میزانی از آن ارز را در بازار آزاد به فروش رسانده است؛ همچنین در یک بخش دیگر نیز نفت دریافت کرده بود که باید مابه‌ازای آن را برمی‌گرداند، اما از این کار استنکاف کرده است.
وی با اشاره به روند طی شده دراین پرونده ادامه داد: پرونده مزبور سنگین و در سال ۱۳۹۲ منجر به بازداشت بابک زنجانی شد. در ادامه معلوم شد نامبرده قصد مصالحه و پرداخت اموال را ندارد. با بازداشت مشارالیه، اقدام‌های پرحجمی در دستگاه قضایی انجام گرفت، چراکه ابعاد این پرونده بسیار پیچیده و سنگین بود؛ از شناسایی اموال متهم در داخل و خارج از کشور تا پیگیری موضوع و رصد و تحصیل دلیل؛ گوشه‌ای از اقدامات قضایی بوده است. / میزان

این خبر را به اشتراک بگذارید