• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 30 بهمن 1402
کد مطلب : 218815
+
-

فکر کردم پسر خودم است

گفت‌وگو با سیاوش باقرپور، پاکبان یاسوجی که دانش‌آموز 12ساله را از داخل کانال آب نجات داد

گزارش
فکر کردم پسر خودم است

محمود مولایی-روزنامه‌نگار

ماجرا به روزی بارانی برمی‌گردد، شنبه، 28بهمن، ابتدای هفته که دانش‌آموزی 12ساله‌‎ در راه تردد بین خانه و مدرسه تصمیم گرفت به‌دلیل بالاآمدن جریان آب، مسیر خود را تغییر دهد و ناگهان به داخل کانال آب سقوط کرد. در همین زمان بود که پاکبان شهرداری که در حال رفع مسدودی کانال آب بود، متوجه دانش‌آموز شد و او را نجات داد و سپس با اورژانس تماس گرفت.

روایت حادثه

پاکبان یاسوجی درباره اتفاقی که روز شنبه رخ داد به همشهری می‌گوید: «این دانش‌آموز برای اینکه لباس‌هایش خیس نشود، از روی جدول حرکت می‌کرد که ناگهان به داخل کانال سقوط کرد. ظاهرا مسیری را در کانال طی کرده بود و ما که مشغول کار بودیم، یک دفعه دیدیم که یک نفر داخل کانال دست و پا می‌زند و نیاز به کمک دارد.»
سیاوش باقرپور ادامه می‌دهد: «چشمم به این دانش‌آموز افتاد، متوجه شدم که جانش در خطر است و هر لحظه ممکن است که خفه شود.»
سیاوش باقرپور 55ساله و دارای 5فرزند است. او می‌گوید: «اولین باری بود که با چنین صحنه‌ای روبه‌رو می‌شدم و یک لحظه فکر کردم که پسر خودم است و باید هر کاری از دستم برمی‌آید، انجام دهم. نجات دادن این دانش‌آموز هم دست من نبود و از سوی خداوند بود.»
باقرپور عنوان می‌کند: «این دانش‌آموز تنها فرزند خانواده بود و وقتی این موضوع را متوجه شدم، از کاری که کردم، بیشتر خوشحال شدم.»‌
پاکبان یاسوجی توضیح می‌دهد که مسیر کانال درحوالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسدود شده بود و به همین دلیل امکان نداشت که دانش‌آموز با جریان آب وارد رودخانه شود. باقرپور یادآور می‌شود: «با این حال، وقتی دست و پا زدن دانش‌آموز را دیدم، با همان لباس به داخل آب پریدم. چاره‌ای نبود و باید کاری می‌کردم.»
او توضیح می‌دهد: «خیابان‌ها هم خیلی شلوغ بود و وقتی دانش‌آموز را از کانال آب بیرون کشیدم، بلافاصله او را به داخل خودروی شهرداری منتقل کردیم. دانش‌آموز بیهوش شده بود. بلافاصله با اورژانس تماس تلفنی گرفتیم که آمبولانس خودش را به محل رساند.»

مکث
‌تقدیر مدیریت اورژانس از پاکبان

باقرپور با مدرک کارشناسی در حال حاضر سمت نظارت بر پاکبان‌ها را بر‌عهده دارد. از سال 1389فعالیت خود را شروع کرده و اعلام می‌کند که در این حادثه شهردار و نیروهای شهرداری یاسوج او را حمایت کردند.
او می‌گوید: «بعد از اینکه خانواده دانش‌آموز از این ماجرا خبردار شدند، با من تماس تلفنی گرفتند و بابت نجات دادن فرزند خود  تشکر کردند. شهرداری یاسوج از من تقدیر کرد و مدیریت اورژانس یاسوج نیز یک لوح تقدیر به من داد.»
همچنین محمدامین نیکویی‌نژاد، سرپرست اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد، درباره وضعیت این دانش‌آموز اعلام کرد که حال عمومی این دانش‌آموز خوب و هوشیار است، اما دچار آسیب‌های سطحی شده که برای بررسی بیشتر، اقدامات لازم در حال انجام است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید