• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 30 بهمن 1402
کد مطلب : 218769
+
-

پرونده مختومه

باید این حقیقت را پذیرفت که در چند وزن کشتی آزاد با مشکل جدی روبه‌رو هستیم. عدم‌نتیجه‌گیری آزادکاران در مسابقات مختلف در چند وزن بخصوص سبب شده تا برای کسب سهمیه المپیک هم نگران باشیم. کادر جدید تیم ملی در شرایطی بر سر کار آمد که فقط 3سهمیه المپیک پاریس در جهانی صربستان کسب شده و برای کسب 3سهمیه دیگر باید منتظر نتایج آزادکاران در مسابقات کسب سهمیه قرقیزستان بود. 57، 74 و 97کیلوگرم اوزانی هستند که هنوز سهمیه المپیک در آن کسب نشده است.

   پروژه شکست کامران
کامران قاسمپور بیش از یک سال است که با مصدومیت‌های متعددش به صدر اخبار می‌آید. قاسمپور سال‌ها پشت خط حسن یزدانی در 86کیلوگرم بود و میدان چندانی به او نمی‌رسید. در نهایت با تغییر وزن به 92کیلوگرم رفت و موفق شد مدال طلای سال‌های 2021 و 2022 را کسب کند. او سپس با تصمیمی بحث‌برانگیز به 97کیلوگرم آمد و از آن زمان سریال شکست‌هایش آغاز شد. 2شکست تنها بخشی از کارنامه کامران در 97کیلوگرم بود. او پیش از جهانی2023 دچار پارگی عضله ران شد و پس از آن بارها به همین دلیل در تمرینات کشتی حضور نداشت. قاسمپور شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو را هم از دست داد و پس از آن نیز به‌دلیل مصدومیت در مسابقات قهرمانی کشور غایب بود. او در تورنمنت کرواسی در مقابل اسنایدر شکست خورد و در ادامه خبر رسید تحت عمل جراحی فتق قرار گرفته است. قرار بود قاسمپور در یاشاردوغو کشتی بگیرد که با توجه به عمل جراحی که داشته، غیبت او در این تورنمنت مسجل است. او باید بپذیرد که کشتی‌گیر 97کیلوگرم نیست و واقعیت این است که در این وزن با خلأ بزرگی روبه‌رو هستیم.
امیرعلی آذرپیرا هم هرچند در تورنمنت کرواسی موفق شد روی سکوی نخست قرار بگیرد ولی در مسابقات بزرگ نشان داده که فاصله زیادی با رقبا دارد. او در مسابقات جهانی‌2023 ملی‌پوش ایران بود که در مقابل زاهد والنسیا شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. شکست اسنایدر هم دلیلی بر توانایی بالای آذرپیرا نیست؛ چراکه اسنایدر در تورنمنت‌ها هیچ‌گاه شرایط خوبی نداشته و بارها شکست خورده که شکست در مقابل محمدیان و طحان، جزئی از آنها بوده است.

   شرایط سخت 57کیلوگرم
محسن کاوه، سرمربی کهنه‌کار تیم ملی به‌خوبی می‌داند که شرایط مشابهی هم در 57کیلوگرم وجود دارد. شرایط در 57کیلوگرم به‌مراتب سخت‌تر از 97کیلوگرم است. آسیا همیشه سبک‌وزن‌های خوبی داشته و طی این سال‌ها و پس از حسن رحیمی کشتی آزاد ایران سبک‌وزن مطمئنی نداشته که بشود روی مدالش حساب کرد. قرقیزستان محک دشواری برای آزادکاران است. محمدنژاد جوان در 57کیلوگرم و آذرپیرا در 97کیلوگرم ملی‌پوشان ایران در مسابقات کسب سهمیه هستند و باید منتظر ماند و دید دوبنده تیم ملی برای کسب سهمیه 74کیلوگرم به یونس امامی سپرده می‌شود یا حسین ابوذری برای کسب سهمیه کشتی خواهد گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
پرونده مختومه