• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
شنبه 28 بهمن 1402
کد مطلب : 218600
+
-

یورش اسرائیل به مرکز درمانی اصلی در غزه

یورش اسرائیل به مرکز درمانی اصلی در غزه

وزارت بهداشت فلسطین روز پنجشنبه در غزه از شهادت یک بیمار و زخمی‌شدن بیش از ۱۰نفر در حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به بیمارستان ناصر در خان یونس که تحت محاصره شدید قرار دارد، خبر داد.
این وزارتخانه تأکید کرد که نظامیان دشمن، بخش ارتوپدی بیمارستان ناصر را مورد هدف قرار داده‌اند که منجر به شهادت یک بیمار و زخمی‌شدن بیش از ۱۰نفر از بیماران شد. وزارت بهداشت غزه گزارش داد که لوله اکسیژن بیمارستان ناصر هم در نتیجه حملات اشغالگران آسیب دیده و نشت کرده که منجر به کاهش فشار اکسیژن در بیمارستان به‌ویژه بخش مراقبت‌های ویژه شده و جان بیماران‌به خطر افتاده است. به گزارش خبرنگار المیادین، نیرو‌های ارتش صهیونیستی با تیراندازی به سمت بخش‌های مختلف پزشکی بیمارستان ناصر از زخمی‌ها و کادر درمان خواستند از بخش‌ها بیرون بیایند.
جمعیت هلال احمر فلسطین هم به نوبه‌خود اعلام کرده که صهیونیست‌ها به‌شدت در حال بمباران اطراف بیمارستان امل در خان یونس هستند که خسارات زیادی به ساختمان این بیمارستان وارد کرده و ساختمان‌های مسکونی در مجاورت بیمارستان منفجر‌ شده‌اند.
دکتر ‌اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که اشغالگران محاصره بیمارستان ناصر در غرب خان یونس را تشدید کرده و به سمت هرکسی که از بیمارستان خارج می‌شود، تیراندازی می‌کنند. هیچ مکان امنی در مجتمع پزشکی ناصر وجود ندارد که تیم‌های پزشکی بتوانند در آنجا وظایف خود را انجام دهند و به بیماران و مجروحان رسیدگی کنند، زیرا حملات صهیونیست‌ها و بمباران‌های شدید در مجاورت بیمارستان ادامه دارد. به گزارش وزارت بهداشت غزه، پرسنل بهداشتی، بیماران و همراهان آنها در بیمارستان ناصر در معرض خطر شدید قرار دارند و اشغالگران هنگام خروج آوارگان به‌سوی آنها تیراندازی می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید