• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 28 بهمن 1402
کد مطلب : 218598
+
-

شمال تا جنوب اسرائیل در تیررس حزب‌الله

سیدحسن نصرالله در سخنانی برد موشکی حزب‌الله را تا جنوبی‌ترین نقطه رژیم صهیونیستی عنوان کرد

گزارش
شمال تا جنوب اسرائیل در تیررس حزب‌الله

رضا عمویی-روزنامه‌نگار

در فوریه2008 انفجاری قدرتمند و تروریستی در خیابان «الحدیقه» محله «کفر سوسه» دمشق، پایتخت سوریه، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان را هدف قرار داد. شهید این عملیات تروریستی عماد فایز مغنیه، مسئول عملیات ویژه حزب‌الله لبنان بود و اسرائیل به‌عنوان عامل ترور گمان کرده بود که با ترور مغنیه خواهد توانست حزب‌الله لبنان را متوقف کند. اکنون 16سال پس از شهادت مغنیه، حزب‌الله لبنان یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های خود علیه اسرائیل را در کشاکش جنگ غزه رقم زده است. حزب‌الله لبنان در بامداد جمعه شهرک اشغالی «کریات شمونه» را در 2مرحله هدف ۱۵ راکت کاتیوشا و 2موشک ضد‌زره قرار داد و پس از آن 3راکت به مرکز این شهرک اصابت کرد، تا جایی که مقامات تل‌آویو از شهرک‌نشینان خواستند تا در پناهگاه‌ها باقی بمانند. شامگاه جمعه نیز سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسبت سالگرد شهادت عماد مغنیه و دیگر فرماندهان شهید حزب‌الله لبنان در بیروت به ایراد سخنرانی پرداخت و تأکید کرد که ما در قلب یک نبرد واقعی قرار داریم، در جبهه‌ای که طول آن بیش از 100 کیلومتر و شهادت تعدادی از مبارزان مقاومت بخشی از نبرد است.

هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان
 دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان خود با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به عمد غیرنظامیان در لبنان را همزمان با جنگ غزه هدف قرار می‌‎دهد، تأکید کرد که هدف دشمن از قتل غیرنظامیان فشار‌آوردن برمقاومت و توقف اقدامات آن است و پاسخ به این کشتار ادامه نبرد در جبهه‌هاست. نصرالله افزود: «هدف قراردادن شهرک صهیونیست‌نشین کریات شمونه با ده‌ها موشک کاتیوشا و تعدادی موشک الفلق پاسخ اولیه به جنایت اسرائیل بود.»

عقب‌نشینی در کار نیست
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین ضمن رد هرگونه تسلیم در برابر رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت را باعث بحران وجودی در زندگی دشمن صهیونیستی عنوان کرد و گفت: اوج این بحران طوفان‌الاقصی است. دبیر کل حزب‌الله لبنان بیان کرد: «آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها باید بدانند که در فلسطین هم ذره‌ای عقب‌نشینی در کار نخواهد بود.» دبیر کل حزب‌الله لبنان با رد هرگونه تسلیم در برابر اشغالگران تصریح کرد: «در برابر پروژه آمریکا و اسرائیل در منطقه، ما 2گزینه داریم؛ مقاومت یا تسلیم شدن. تاوان تسلیم شدن زیاد و خطرناک و بسیار سنگین است.»

رسیدن موشک‌های حزب‌الله به جنوب اسرائيل
سیدحسن نصرالله در سخنان خود به برد موشکی حزب‌الله نیز اشاره کرد و گفت: «برد موشک‌های حزب‌الله از کریات شمونه گرفته تا ایلات می‌رسند.» ایلات جنوبی‌ترین نقطه و دورترین فاصله جغرافیایی را با لبنان دارد و این تأکید نصرالله به هدف قرار دادن ایلات به‌معنای توانایی‌های موشکی این سازمان در برابر تل آویو تا دوردست‌ترین مناطق است.

انتقاد از برخی کشورهای اسلامی
سیدحسن نصرالله همچنین برخی دولت‌های اسلامی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: کشورهایی که ۲میلیارد نفر مسلمان دارند و قادر به ارسال دارو و غذا به مردم غزه نیستند، مصادیق ذلت و ضعف هستند، چون یکی از مسئولیت‌های ما و ملت‌های اسلامی و آزاده جهان تبیین حقایق است.

آمریکا؛ بزرگ‌ترین فریبکار دنیا
دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین پدیده نفاق و فریبکاری که جهان امروز شاهد آن است، موضع دولت آمریکا درخصوص نوار غزه است، گفت: «اگر ایالات متحده حمایت تسلیحاتی و دیگر حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی را اکنون متوقف کند، چه نتانیاهو بخواهد و چه نخواهد، جنگ به‌طور مستقیم متوقف خواهد شد. اکنون آمریکا بیش از اسرائیل بر مسئله از بین بردن حماس پافشاری دارد و مسئول ریخته شدن هر قطره خون در منطقه دولت آمریکاست. مسئولان اسرائیلی تنها ابزارهای اجرایی هستند.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید