• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 28 بهمن 1402
کد مطلب : 218545
+
-

کدام گروه سنی وابستگی بیشتری به موبایل دارد؟

به‌طور کلی، گروه‌های سنی جوان‌تر بیشتر از گروه‌های مسن و سالمند تمایل به استفاده مداوم از تلفن همراه دارند. نوجوانان و بزرگسالان جوان به‌دلیل عواملی ازجمله رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌های پیام‌رسان، بازی و وب‌گردی آمار بالاتری در استفاده از این تجهیزات دارند. در ادامه از نتایج یک مطالعه منتشر شده در Common Sense Media یک بررسی کلی از میزان استفاده گروه‌های مختلف سنی آمده است:‌

1. نوجوانان و جوانان:
این گروه سنی ازجمله فعال‌ترین کاربران تلفن همراه هستند. آنها از تلفن‌های خود برای اهداف مختلف ازجمله فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، پیام‌رسانی، بازی و سرگرمی استفاده می‌کنند. این مطالعات نشان می‌دهد که 95درصد از نوجوانان آمریکایی به گوشی هوشمند دسترسی دارند و 45درصدشان هم -تقریباً دائماً- آنلاین هستند، 53درصد از کودکان 11ساله و کمتر هم به موبایل دسترسی دارند، آماری که نشان می‌دهد میزان استفاده از گوشی‌های همراه در جوانان و نوجوانان قابل توجه است.

2. بزرگسالان:
استفاده از تلفن همراه در میان بزرگسالان، به‌ویژه در گروه سنی 18تا 49سال بسیار رایج است. بزرگسالان از تلفن همراه برای ارتباط، مرور اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، بهره‌وری و سرگرمی استفاده می‌کنند.

3. سالمندان:‌
درحالی‌که استفاده از تلفن همراه در سالمندان در مقایسه با جوان‌ترها کمتر است، این رقم هم در حال افزایش است. این روزها بسیاری از سالمندان از تلفن همراه برای برقراری ارتباط تلفنی، ارتباط با اعضای خانواده، دسترسی به اطلاعات و استفاده از برنامه‌های خاص طراحی شده برای نیازهایشان استفاده می‌کنند.

 نکته: این روندها می‌توانند برحسب مناطق مختلف جغرافیایی متفاوت باشند و در طول زمان دچار تغییر شوند، زیرا فناوری در زندگی روزمره در همه گروه‌های سنی تأثیرگذار است. از سوی دیگر پذیرش فناوری تحت‌تأثیر عوامل مختلفی مانند تفاوت‌های فرهنگی، شرایط اقتصادی و پیشرفت‌های فناوری قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید