• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
جمعه 27 بهمن 1402
کد مطلب : 218532
+
-

موافق حضور بیگانگان در منطقه به بهانه حل مشکلات نیستیم

روز گذشته سیدابراهیم رئیسی با معاون نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی 2کشور و هیأت همراه، دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اراده مقامات عالی ایران و ارمنستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی و ارتقای آن به سطح روابط سیاسی جاری فیمابین گفت: اجرای کامل همه توافقات صورت گرفته میان تهران و ایروان مورد حمایت ماست و این امر تلاش مضاعف و پیگیری مجدانه کمیسیون مشترک 2 کشور را می‌طلبد.
سیدابراهیم رئیسی در دیدار مهر گریگوریان، معاون نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی 2کشور و هیأت همراه، روابط تهران و ایروان را تاریخی، دوستانه و سازنده دانست و با اشاره به مسائل قفقاز بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفظ ثبات و امنیت این منطقه تأکید کرد.
رئیس‌جمهور ضمن اعلام حمایت و استقبال از مذاکرات صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تضمین امنیت راهبردی منطقه قفقاز و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تأکید کرد.
 رئیسی همچنین افزود: ما موافق حضور بیگانگان در منطقه به بهانه حل مشکلات نیستیم و معتقدیم حضور آنها نه‌تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه تبدیل به مشکل بزرگ‌تری برای ملت‌ها و دولت‌های منطقه خواهد شد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اراده مقامات عالی 2 کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی و ارتقای آن به سطح روابط سیاسی جاری فیمابین افزود: اجرای کامل همه توافقات صورت‌گرفته میان تهران و ایروان مورد حمایت ماست و این امر تلاش مضاعف و پیگیری مجدانه کمیسیون مشترک 2کشور را می‌طلبد.
در این دیدار مهر گریگوریان، معاون نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک ارمنستان و ایران نیز، ضمن ارائه گزارشی از توسعه روابط اقتصادی بین 2کشور، حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت و تمامیت‌ارضی ارمنستان را برای دولت و ملت این کشور بسیار ارزشمند و حائز اهمیت دانست و بر علاقه‌مندی و اراده دولت ارمنستان برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در بخش انرژی و ترانزیت تأکید کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید