• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
جمعه 27 بهمن 1402
کد مطلب : 218530
+
-

شهید و زخمی شدن بیماران در حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به بیمارستان «ناصر»

بامداد خونین

بامداد خونین

صدو‌سی‌ودومین روز پس از طوفان‌الاقصی با حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان ناصر در خان‌یونس همراه بود. در این حمله یک نفر شهید و بیش از 10تن زخمی شدند. همچنین براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ساعت، مرتکب ۹جنایت جدید شده‌ که دست‌کم ۸۷ نفر شهید و ۱۰۴تن مجروح شده‌اند. در عین حال هشدارهایی درباره خطرات حمله به شهر شلوغ رفح که مردم از شمال و مرکز نوار به آن آواره شده‌اند، افزایش یافته است. این در حالی است که مقاومت فلسطین به مقابله با نیروهای اشغالگر در جنوب نوار غزه به‌ویژه در خان‌یونس ادامه می‌دهد و عملیات‌هایش منجر به کشته و زخمی شدن سربازان اشغالگر می‌شود.

حمله به بیمارستان محاصره‌شده
حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان ناصر، در حالی انجام شد که این بیمارستان در روزهای گذشته در محاصره شدید قرار داشت و ورود و خروج به این بیمارستان امکان‌پذیر نبود. در اثر این حمله لوله اکسیژن بیمارستان آسیب دید و در نتیجه نشت لوله‌ها، فشار اکسیژن در بیمارستان خصوصا در بخش مراقبت‌های ویژه کاهش یافت و باعث شد جان بیماران در این بخش به خطر بیفتد.
در ادامه این حمله، نیروهای اسرائیلی با تیراندازی به سمت بخش‌های مختلف بیمارستان ناصر، از کادر درمان و زخمی‌ها خواستند تا از بخش‌ها بیرون بیایند و بیمارستان را ترک کنند. در عین حال اطراف بیمارستان «امل» در خان‌یونس نیز بمباران شده و همین مسئله باعث شده تا خسارات زیادی به ساختمان این بیمارستان وارد شود و ساختمان‌های مسکونی اطراف این مرکز درمانی نیز بر اثر انفجارهای متعدد تخریب شوند.

حملات ادامه دارد
دکتر اشرف‌القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که اشغالگران صهیونیست محاصره بیمارستان ناصر در غرب خان‌یونس را تشدید کرده‌اند و به سمت هر فردی که از بیمارستان خارج می‌شود، تیراندازی می‌کنند. در اثر حملات رژیم صهیونیستی به این مرکز درمانی دیگر هیچ مکان امنی در این بیمارستان وجود ندارد تا تیم‌های پزشکی بتوانند در آنجا به بیماران و مجروحان رسیدگی کنند چرا که حملات پیاپی در مجاورت بیمارستان ادامه دارد.

شهدایی که روی زمین مانده‌اند
وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرده کادر درمان، بیماران و همراهان آنها در بیمارستان ناصر در معرض خطر هستند و اشغالگران هنگام خروج آوارگان به‌سوی آنها تیراندازی می‌کنند. درنتیجه تعداد زیادی از آنها به شهادت می‌رسند یا زخمی می‌شوند. مدیریت مجتمع پزشکی ناصر هم به‌دلیل خطرات شدید ناشی از حملات نیروهای دشمن قادر به انتقال اجساد شهدا به سردخانه نیست. آنطور که سخنگوی وزارت بهداشت غزه می‌گوید شمارش معکوس برای توقف ژنراتورهای برق آغاز شده است و ژنراتورها حداکثر 72ساعت دیگر امکان فعالیت دارند. همچنین بیمارستان با کمبود شدید غذا برای تیم‌های پزشکی و بیماران و آوارگان مواجه شده و ذخایر دارو و لوازم مصرفی پزشکان در بخش مراقبت‌های ویژه، اورژانس و اطفال هم به‌زودی تمام می‌شود.

درخواست گروه‌های مقاومت فلسطین از جهان اسلام
گروه‌های مقاومت فلسطینی از تمام امت اسلامی خواستند که بزرگ‌ترین کمپین حمایت از فلسطین و ایجاد فشار برای توقف تجاوزها به غزه را راه‌اندازی کنند. در بیانیه مشترک این گروه‌ها آمده است:‌«از دولت‌های عربی و اسلامی می‌خواهیم که تحرکات فوری انجام داده و برای توقف تجاوزها فشار سیاسی ایجاد کنند.»
در بخش دیگری از این بیانیه، گروه‌های فلسطینی خواستار این شدند که روز جمعه به‌عنوان روز جهانی دفاع از حق فلسطین تعیین شود. گروه‌های فلسطینی همچنین از «فرزندان امت اسلامی خواستند که با اتحاد و همبستگی در مقابل طرح‌های کوچاندن مردم فلسطین و از بین بردن مسئله فلسطین ایستادگی کنند.»

روزجهانی حمایت از فلسطین
در بخش دیگری از این بیانیه با تمجید از صبر و پایداری افسانه‌ای مردم فلسطین و حمایت جانانه از مقاومت، گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم کرانه‌باختری، قدس اشغالی و همچنین فلسطینی‌های موجود در اراضی اشغالی خواستند که آماده‌باش عمومی اعلام کرده و با اشغالگران درگیر شوند.
آنها همچنین خواستار این شدند که روزهای شنبه و یکشنبه روزهای جهانی حمایت از ملت فلسطین باشد.

درخواست برگزاری نشست اضطراری شورای وزیران سازمان همکاری اسلامی

وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با اشاره به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی، خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای وزیران سازمان همکاری اسلامی شد.
حسین امیرعبداللهیان، در تماس تلفنی با حسین ابراهیم‌طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، پیرامون آخرین وضعیت و تحولات مربوط به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین اشغالی و به‌ویژه حملات اخیر علیه رفح و وضعیت وخیم بشردوستانه در غزه و همچنین تحرکات سازمان همکاری اسلامی در این زمینه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
وزیر امورخارجه کشورمان با اظهار تأسف شدید و محکوم کردن حملات و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه رفح که تاکنون منجر به شهادت شمار زیادی از ساکنان این منطقه و به‌ویژه تعداد زیادی از زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی شده است، فعالیت و تحرک بیشتر جامعه بین‌المللی و به‌ویژه سازمان همکاری اسلامی برای توقف این حملات را حائز اهمیت و فوریت دانست.
وزیر امورخارجه کشورمان همچنین ضمن اشاره به وضعیت وخیم فلسطینیان در شمال غزه و مشکلات و کمبودهای شدید ایجاد شده در دسترسی به امکانات و مایحتاج اولیه زندگی برای ساکنان، بر ضرورت اتخاذ تدابیر مناسب و فوری برای تسهیل ارسال کمک‌ها و محموله‌های بشردوستانه به‌ویژه اقلام غذایی، پزشکی و دارویی تأکید کرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید