• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 26 بهمن 1402
کد مطلب : 218423
+
-

روستای طالقان

روستای طالقان



گردش در طبیعت یخ‌زده
منطقه کوهستانی طالقان با وسعت 1300کیلومتر از 80خانه روستایی تشکیل شده است. تماشای طبیعت یخ زده طالقان شاید نخستین دلیل پیشنهاد برای حضور در فصل زمستان اینجا باشد گرچه این روستای بکر جاذبه‌های دیگری هم دارد مثلا سد طالقان روی رودخانه شاهرود ساخته شده و در فصل سرما جذابیت‌های خاص دارد.

یخ‌نوردی در کرکبود و شله‌بن
آبشار زیبای کرکبود حدود ۱۴کیلومتر از طالقان فاصله دارد. ارتفاع آبشار 5متر است. سرعت و حجم آبی که از آن جریان دارد، به قدری زیاد است که آبشار میان صخره‌هایی با ارتفاع ۳۰ تا ۵۰ متری بسیار باعظمت‌تر و بزرگ‌تر از چیزی که هست، جلوه می‌کند. گاهی در زمستان آبشار یخ می‌زند و منظره زیبا و مسحورکننده‌ای به‌وجود می‌آورد. این آبشار یخ زده در زمستان محل مناسبی برای یخ‌نوردی است. آبشار شله‌بن، یکی دیگر از آبشارهای پر آب طالقان است که در فصل زمستان زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. این آبشار که در فاصله ۱۰کیلومتری شمال طالقان قرار دارد، از قله‌های خسبان سرچشمه می‌گیرد و در ادامه، رودخانه‌ای به همین نام را نیز شکل می‌دهد. این آبشار مجموعا از 3 طبقه تشکیل شده است که برای رسیدن به بالاترین بخش باید از گذرگاه‌های روستایي و کوچه‌باغ‌های بسیار زیبا عبور کنید. آبشارهای حیاط، خشکه چال، سرخ بند، وری ید و آبشار سیاه بند از دیگر آبشارهایی هستند که در طالقان می‌توانید آنها را تماشا کنید.

بازدید از جاذبه‌های طبیعی
محوطه‌ها و تپه‌های باستانی مثل تپه قلعه سر و شاه کوه، حمام‌های روستای بزج و میر، غارهای پنجعلی و زالن‌گاه و قلعه‌های کیقباد، منصور و ارژنگ از دیگر جاذبه‌های این روستا هستند که البته برای بازدید از آنها در زمستان باید برای یک کوهنوردی درست و حسابی آمادگی در برف و سرما را داشته باشید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید