• یکشنبه 20 آبان 1403
  • الأحَد 8 جمادی الاول 1446
  • 2024 Nov 10
چهار شنبه 25 بهمن 1402
کد مطلب : 218369
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/O704Q
+
-

حفظ 30درصد از بودجه خانوار

قیمت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره باربا مغازه‌ها چقدر متفاوت است؟

حفظ 30درصد از بودجه خانوار

میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری با هدف دسترسی ارزان و سریع‌تر شهروندان به محصولات کشاورزی به‌وجود آمده‌اند. این مراکز از طریق حذف واسطه‌ها و ایجاد ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به‌دنبال ارائه محصولاتی با قیمت و کیفیت مناسب به شهروندان هستند.با توجه به اطلاعات سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، میزان مراجعه شهروندان به میادین و بازارهای میوه و تره‌بار در پایتخت حدود 500هزار مراجعه روزانه است که در ماه‌هایی مانند اسفند این میزان به یک میلیون مراجعه می‌رسد.

چه محصولاتی در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود؟
میادین میوه و تره‌بار با هدف عرضه بی‌واسطه میوه و تره‌بار راه‌اندازی شده اند؛ اما به مرور زمان غرفه‌های محصولات و اجناس دیگر هم به آنها افزوده شده است. در حال حاضر، اجناس متنوعی به‌خصوص در میادین اصلی میوه و تره‌بار عرضه می‌شود شامل:

میوه
عرضه انواع میوه‌های فصلی و غیرفصلی مانند سیب (سیب‌زرد، قرمز)، انار، پرتقال (تامسون شمال، پرتقال جنوب، بیروتی، توسرخ)، کیوی، نارنگی (انشو، بندری، کینو و غیره)، لیمو شیرین، گریپ فروت، ازگیل، خرمالو، گلابی، به، موز، نارگیل، توت فرنگی، هندوانه و آناناس

سبزی‌های برگی و غیربرگی
شامل خیار، گوجه فرنگی، گوجه گیلاسی، بادمجان، ترب سفید و سیاه، تره فرنگی، چغندر، انواع سبزی جور و پاک کرده، سیب‌زمینی، پیاز، شلغم، فلفل دلمه‌ای، کاهو پیچ و رسمی، کدو حلوایی و مسمایی، کرفس، کلم بروکلی و سفید و قرمز و قمری، گل کلم، لوبیا سبز، نارنج، هویج، ذرت، لیمو ترش، قارچ، سیر و زنجبیل

انواع محصولات پروتئینی
شامل گوشت تازه و منجمد گوساله، گوشت گوسفندی، آلایش گوساله و گوسفندی، گوشت شتر، گوشت بوقلمون، گوشت بلدرچین، گوشت شترمرغ، گوشت مرغ، گوشت کبک، آبزیان شامل ماهی و میگو، تخم مرغ، تخم بلدرچین وکبک

محصولات بازرگانی
شامل لبنیات، مواد شوینده، انواع آجیل و خشکبار، حبوبات فله‌ای و بسته‌بندی‌شده، انواع برنج ایرانی و خارجی، انواع روغن، قندوشکر و ...

خرید از میادین  میوه و تره‌بار  به صرفه است؟
بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که خرید میوه از میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری می‌تواند هزینه خرید میوه و سبزی را به کمتر از نصف کاهش دهد؛ چرا که مقایسه نرخ‌نامه سازمان میادین میوه و تره‌بار با میوه‌فروشی‌های سطح شهر نشان می‌دهد که قیمت میوه و سبزی در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار بین 30 تا 100درصد ارزان‌تر از میوه‌فروشی‌های سطح شهر است.در این میان، به جز میوه و سبزی‌، بررسی‌های میدانی نشانگر آن است که قیمت دیگر محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره‌بار ازجمله محصولات پروتئینی، خشکبار و حبوبات هم ارزان‌تر از مغازه‌های سطح شهر است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید