• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 25 بهمن 1402
کد مطلب : 218310
+
-

گروه‌های پاپ در صدر

جشنواره موسیقی فجر میزبان چهره‌های شناخته‌شده پاپ و کلاسیک است

موسیقی
گروه‌های پاپ در صدر

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

3روز از بــرگــزاری جشنواره موسیقی فجر می‌گذرد؛ جشنواره‌ای که امسال در بخش‌های رقابتی(جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های دیگر برگزار می‌شود. این جشنواره در بخش‌های جوایز ترانه، موسیقی‌ورسانه و بخش سرود برگزار می‌شود و قرار است در اختتامیه این دوره از جشنواره که 39دوره از آن می‌گذرد، بزرگداشت فضل‌الله توکل (آهنگساز و نوازنده سنتور)، درویش رضا منظمی (آهنگساز، نوازنده و مدرس ‌ساز کمانچه و ویولن) و همایون رحیمیان (موسیقیدان، نوازنده و رهبر ارکستر) برگزار شود. اجراهای این دوره از جشنواره در بخش‌های مختلف تا 28بهمن‌ماه ادامه دارد. بخش‌های ردیف دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، ارکسترال، پاپ، کودک و نوجوان، بانوان و سرود با ۸۱ اجرا در ۷۲سانس و با حضور گروه‌های بین‌المللی از کشورهای هندوستان، بلژیک، عراق، ارمنستان، افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان و هلند به میزبانی پایتخت در حال برگزاری است.

آرون افشار و طلیسچی در شب اول جشنواره

امسال در جشنواره، گروه‌های پاپ حضور قابل‌توجهی دارند، اما برخلاف دوره‌های قبلی میزبان‌ این گروه‌ها علاوه بر سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، فرهنگسرای بهمن است. 18گروه پاپ در جشنواره 5روزه امسال به اجرای برنامه می‌پردازند. در نخستین شب جشنواره آرون افشار، مسعود صادقلو و علیرضا طلیسچی روی صحنه رفتند.

معین زد و استقبال از آرش و مسیح

دردومین روز جشنواره معین زندی در 2سانس روی صحنه رفت. معین زندی (معین زد) از خوانندگان پرطرفدار ایرانی و متولد دهه70 است که قبل‌تر به شکل زیرزمینی فعالیت می‌کرد و بعد از دریافت مجوز توانست جزو خوانندگان پاپی باشد که بلیت کنسرت‌هایش فروش خوبی داشته است. البته در دومین شب جشنواره ‌ مهدی احمدوند و آرش و مسیح هم در سالن میلاد نمایشگاه به اجرای برنامه پرداختند.

پاکزاد، اشوان و آرمین

در سومین شب از جشنواره علاوه بر سهراب پاکزاد و اشوان، آرمین هم در فرهنگسرای بهمن اجرا خواهد داشت. آرمین زارعی هم از خوانندگانی است که با دریافت مجوز توانست کنسرت‌هایش را با حضور طرفدارانش برگزار کند. وی سال98 توانست مجوز خود را دریافت کند و از خوانندگان رپ پرطرفدار به‌حساب می‌آید.

محسن یگانه در فرهنگسرای بهمن

در چهارمین شب گروه‌های پاپ در جشنواره، ناصر زینعلی و حامد محضرنیا اجرا خواهند داشت و یکی از پرطرفدارترین خوانندگان پاپ هم در فرهنگسرای بهمن روی سن می‌رود. محسن یگانه در حالی به فرهنگسران بهمن می‌رود که مانند دیگر اجراهایش بیشترین میزان استقبال را داشته و پیش‌بینی می‌شود از شلوغ‌ترین اجراهای پاپ این دوره باشد. حمید هیراد، مصطفی راغب، گروه ماکان‌بند و حامیم از دیگر هنرمندانی هستند که روی صحنه می‌روند و در آخرین روز از جشنواره علی یاسینی، امیر عظیمی و همچنین آصف آریا اجراهای پایانی را برعهده دارند.
علی یاسینی جزو جوان‌ترین خوانندگان پاپ است که نخستین بار سال97 در وزارت کشور اجرا داشت و از خوانندگانی است که تمامی ترانه‌هایش را خودش نوشته و اجرا کرده است.

محمد معتمدی، سالار عقیلی و زندوکیلی

ارکستر ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان و به خوانندگی محمد معتمدی درنخستین شب از جشنواره، چراغ 39سالگی جشنواره را روشن کرد. تالار وحدت امسال میزبان گروه ویژه بانوان است و هر روز ساعت14:30 گروه‌های بانوان به اجرای برنامه می‌پردازند. همچنین علاوه بر ارکستر ملی که شب اول روی صحنه رفت ارکستر چکاوک نیز در چهارمین روز نمایشگاه اجرا دارد و این تالار میزبان گروه‌های هندوستان و بلژیک هستند. سالار عقیلی در نخستین شب جشنواره به اجرای برنامه پرداخت و در چهارمین شب جشنواره تالار وحدت میزبان علی زندوکیلی خواهد بود. ارکستر سمفونیک تهران و صداوسیما هم طی 2شب به اجرای برنامه می‌پردازند. تالار رودکی هم امسال علاوه بر گروه‌های داخلی میزبان گروه‌های موسیقی ازبکستان، تاجیکستان، هلند و افغانستان هم خواهد بود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید