• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 25 بهمن 1402
کد مطلب : 218303
+
-

‌توضیح درباره دعای تحویل سال

سینمای ایران
‌توضیح درباره دعای تحویل سال

سال سینمایی با جشنواره فیلم فجر تحویل می‌شود و جشنواره هر دوره، حکم پایان سال کهنه و آغاز سال نوی سینمای ایران را دارد. به همین دلیل رئیس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه دعای تحویل سال را خواند و با تپقی که زد همه رخدادهای شب پایانی فجر چهل‌ودوم را تحت‌الشعاع قرار داد.
تپقی که به مهم‌ترین حاشیه اختتامیه جشنواره تبدیل شد، بیشتر از هر چیز دیگری از جشنواره امسال در فضای مجازی دیده شد و مورد قضاوت قرار گرفت. رئیس سازمان سینمایی در سخنرانی مراسم اختتامیه، دعای تحویل سال را خواند که اشتباهش باعث انتقادی گسترده در فضای مجازی شد. رئیس سازمان سینمایی در جدیدترین اظهاراتش درباره حواشی خواندن دعای تحویل سال در اختتامیه جشنواره فیلم فجر توضیحاتی داد.
محمد خزاعی که دیروز در سازمان سینمایی درباره جشنواره فیلم خزر، نشست رسانه‌ای داشت، درباره اختتامیه جشنواره فیلم فجر گفت: این اتفاق جدید نبود و برای من قبلا هم در سخنرانی‌ها پیش آمده بود، اما خب این اتفاق افتاد که عده‌ای یا از سر دلسوزی، یا عقده‌گشایی یا به ‌عنوان فسیل‌های سیاسی مرا تخریب کردند و بحث به جایی رسید که آیا من بلدم نماز بخوانم، روزه بگیرم، پدر و مادرم به من اینها را یاد داده‌اند یا خیر. من واقعا برای همه کسانی که مغرضانه یا سیاسی نقد کردند یاد فسیل‌های سیاسی که ۲۰سال قبل در کنار کاندیداهای ریاست‌جمهوری بودند و الان توییت می‌زنند، شروع سال جدید را پیشاپیش تبریک می‌گویم. امیدوارم سر سال تحویل، موقع خواندن دعا یاد من باشند و امیدوارم آرامش خاطر و وجدان داشته باشند.  جالب توجه‌ترین واکنش خزاعی به تپق زدنش جایی بود که گفت: «خودم اول اصلا متوجه نشدم که اشتباه کردم.»  خزاعی همچنین گفت: «همه کسانی که در ایران هستند این دعا را بلدند، قرآن خواندن را می‌دانند ولی این نگاه تخریب‌آمیز درست نبود که البته دلایل آن را می‌دانم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید