• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 25 بهمن 1402
کد مطلب : 218271
+
-

نمایش فیلم آبی روشن در برج میلاد با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد

آرزوی سیمرغ برای 2مهران

آرزوی سیمرغ برای 2مهران

«آبی روشن» یکی از فیلم های مهم جشنواره امسال، در برج میلاد به نمایش درآمد و با واکنش های متفاوتی مواجه شد. دومین ساخته بلند بابک خواجه پاشا که سال گذشته با فیلم «در آغوش درخت» سیمرغ گرفت و امسال با «آبی روشن» به جشنواره آمده است. فیلمی که 2مهران؛ احمدی و غفوریان در آن حضور دارند‌ و عده ای بخت این دو بازیگر را برای دریافت سیمرغ بالا می دانند.

 1 نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی آبی‌روشن به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا برگزار شد. در این نشست بابک خواجه‌پاشا، کارگردان، سیدمحمدحسین میری، تهیه‌کننده، مهران احمدی، مهران غفوریان، مرتضی امینی‌تبار و سارا حاتمی بازیگران، فرید سعادتمند، آهنگساز، اشکان پورتاجی، صدابردار، سیدداوود گنجوی، نویسنده، پیمان عباس‌زاده، مدیر فیلمبرداری، آرش قاسمی، طراحی و ترکیب صدا و کامران خلج، گریمور حضور داشتند. محمدحسین میری تهیه‌کننده با تبریک عید مبعث گفت: ما مسلمانان امروز برایمان روز مهمی است. امیدوارم به‌حق امروز تمام مردمی که در دنیا مورد ظلم قرار دارند مخصوصا مردم غزه رهایی پیدا کنند. او ادامه داد: همه دوستان ما همدل هستند و از همه تشکر می‌کنم‌. محور این فیلم همدلی و اشتراک بود. همه ما جمع شدیم که فیلمی بسازیم تا آبروی سینمای ایران باشد. سنت انسانی و عرفانی این روزها در سینما مغفول واقع شده است و ما تعمدا سعی کردیم به این سمت برویم. بابک خواجه‌پاشا، کارگردان این اثر درباره شخصیت‌پردازی و پایان این فیلم و محجبه شدن شخصیت خانم گفت: قضیه محجبه شدن شخصیت خانم در پایان داستان این است که وارد حرم امام رضا(ع) شد‌.
وی افزود: اتفاقی به نام حق داشتن است. ما حق‌هایی بر گردن داریم که گاهی فراموششان می‌کنیم. مهم‌ترین حقی که بر گردن یک انسان وجود دارد حق نزدیکان اوست. در طول داستان حاج یونس باور ندارد که حقی بر گردنش است تا جایی که با برادرش مواجه می‌شود و متوجه می‌شود که پیش از اینکه خادم امام رضا(ع) شود باید حق‌الناس را رعایت کند. حتی همین مردم می‌توانند از من سؤال بپرسند که تو با پول مردم فیلم می‌سازی و باید فیلم خوبی بسازی و این حق مردم است. این کارگردان درباره منطقی نبودن داستان قتل در این فیلم توضیح داد: در قتل درجه۲ تمامی منطق‌ها رعایت شده است. اگر بر فرض اعلام اینکه قتلی انجام شده است و شواهدی داشته باشید، قتل درجه2 از نظر حقوقی منطقی است‌. سید داوود گنجوی، نویسنده بیان کرد: درباره اینکه چطور به این حس و حال رسیدیم باید بگویم که وقتی ایده اولیه فیلمنامه شکل گرفت در طول مسیر کم‌کم نشانه‌ها پدید آمدند مانند انگشتر فیروزه و ما تمام تلاش خود را به‌کار گرفتیم تا در این فیلم به مسائل اخلاقی بپردازیم.
 خواجه‌پاشا گفت: مهران احمدی به‌شدت فرد بااخلاقی است و از حضور ایشان و تک‌تک دوستان بسیار لذت بردم.

2 مهران غفوریان یکی دیگر از بازیگران فیلم آبی‌روشن بیان کرد: دیگر مخاطبان من را در نقش‌های جدی باور کرده‌اند. من نیز از سمت مادری ترک هستم و آقای خواجه‌پاشا این کارگردان ترک‌زبان را خیلی دوست دارم و خوشحالم که جلوی دوربین ایشان بازی کردم. آقای احمدی نیز یک هنرمند درجه‌یک هستند و از هم‌بازی بودن با ایشان بسیار لذت بردم. او ادامه داد: زمانی که این نقش به من پیشنهاد شد با آقای خواجه‌پاشا و ابیلی خیلی درباره این شخصیت صحبت کردیم. ما افرادی را در زندگی می‌بینیم که فرد بدی هستند اما ما بخش‌های دیگر زندگی او را نمی‌بینیم. ایوب در این فیلم آدم بدی بوده اما کم‌کم تغییر کرده است. برایم جذاب بود که شخصیتی را بازی کنم که در طول فیلم آدم بدی بوده است اما در پایان به او حق می‌دهیم و او را درک می‌کنیم. خواجه‌پاشا درباره چینش بازیگران بیان کرد: ما باوری داشتیم که سراغ بازیگرانی برویم که بازیگری را درست بشناسند و مخاطب در این نقش از آنها پیش‌فرض نداشته باشد و پیش‌داوری نکند.
وی افزود: در کشور ما ستاره کم است اما بازیگر خوب زیاد داریم‌ که می‌توان روی آنها کار کرد‌ و در نقش‌های مختلف آنها را دید. آقای احمدی و غفوریان بسیار بازیگران منعطفی هستند. این کارگردان درباره توجه به گیشه گفت: سینما بدون گیشه به درد نمی‌خورد. ژانر و بازیگر به‌خاطر مخاطب کار می‌کنند اما اولویت اول ما برای جذب این بازیگران توجه به گیشه سینما نبوده است. این بازیگران نقش‌شان را دوست داشتند و افراد مستعدی هستند. این افراد با فیلم صداقت دارند، عشق امام رضا(ع) را در دل دارند و... بازیگر نمی‌تواند بدون زیست موضوع جلوی دوربین بیاید زیرا بازی او مصنوعی می‌شود.

3  مهران احمدی گفت: اجازه دهید بگویم که کمدین‌ها بهترین بازیگران جهان هستند. من خودم را کمدین نمی‌دانم زیرا بسیار کار سختی است. وقتی بازیگر به بلوغ می‌رسد تازه می‌تواند کمدی بازی کند. همچنین بازیگر باید ریشه‌های طنز در وجودش وجود داشته باشد تا بتواند کمدی بازی کند. مهران غفوریان کمدین است و ما سال‌ها با او خندیده‌ایم. من سر تعظیم جلوی او فرود می‌آورم.
او ادامه داد: احترامی که الان من دارم حاصل سینمای محترمی بوده است که بزرگان ما داشته‌اند. امیدوارم این احترام سر جایش بماند و با خیلی چیزها از دست نرود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :