• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 25 بهمن 1402
کد مطلب : 218233
+
-

بم یعنی خدمت به مردم

نمایش فیلم احمد در برج میلاد با استقبال مواجه شد

بم یعنی خدمت به مردم

فیلم «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی یکی از آثار بحث‌برانگیز جشنواره امسال بود. فیلمی که نمایش‌اش در برج میلاد با استقبال همراه شد و در نشست رسانه‌ای‌اش هم تقریبا همه عوامل اصلی فیلم حاضر بودند.

احمد مدیر تراز جمهوری اسلامی است
امیرعباس  ربیعی کارگردان:  مدتی پیش، شروع به مطالعه پیرامون شهید احمد کاظمی کردم و در پژوهش‌ها به صفحه‌ای برخوردم که درباره حضور این شهید در بم و فعالیتش نوشته بود. از همان‌جا قلاب من روی این داستان گیر کرد. زیرا احساس کردم این قصه نیاز امروز ماست. به واقع احمد کاظمی مدیر تراز جمهوری اسلامی است.

چالشی بزرگ
تینو صالحی بازیگر نقش احمد کاظمی:  این نقش چالش بزرگی برای من بود. در شروع کار آقای ربیعی به من کمک کردند و اطلاعاتی را در اختیار من گذاشتند. با هم بررسی کردیم و تمرین‌های طولانی و خوبی داشتیم تا بتوانیم نقش را آماده کنیم. از توماج هم تشکر می‌کنم. یکی از سخت‌ترین کارها به‌خاطر مسئولیتش بود. سخت از این نظر که به‌عنوان نقش اصلی فیلم و چنین کاراکتری حضور داشتم. ۲۰سال است که  در تئاتر کار می‌کنم و باید جوابگوی افرادی می‌بودم که من را می‌شناختند. اینها مجموعه استرس‌هایی بود که داشتم.

فیلمنامه‌ای که بارها بازنویسی شد
رضا محبی‌نوری نویسنده:  در  فرایند  فیلمنامه، باید بیش از ۷۰درصد  به  شخصیت‌پردازی تمرکز کنیم. متن، ساختار و اسکلتی دارد که اگر به دل نویسنده ننشیند یعنی قوام آن قصه شکل نگرفته است. «احمد» درباره قصه تلخ زلزله بم است و ما باید وجوه شهید کاظمی مانند مردم‌داری، هیبت، مهربانی و... را در این فیلم نشان می‌دادیم. درست است که نمی‌توان تمامی ابعاد شخصیتی این شهید را نشان داد اما تلاش کردیم تا حدودی بخش‌هایی از هیبت و عطوفت ایشان را بازنمایی کنیم.

ساخت موسیقی برای سرزمین مادری
مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز:  کرمان سرزمین مادری من است و هنگام زلزله بم، در کرمان دانشجو بودم و باید بگویم که این حادثه دلخراش شبیه قیامت بود. لحظه‌ای چشم ما خشک نمی‌شد و به قامت اشک می‌ریختیم. پیش از این، بخشی از آن اتمسفر را در فیلم شیار۱۴۳ تجلی بخشیدم و حدود ۷سال بعد با فیلم «احمد» به آن حال و هوا بازگشتم.

بزرگانی که برای مردم جنگیدند
حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده:  از تک‌تک عوامل تشکر می‌کنم که برای این پروژه تلاش کردند. برای چنین پروژه دشواری، برخی ارگان‌ها پای کار آمدند. حوزه هنری در طول این پروژه کنار ما بود و در کنار آن، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم بسیار از ما پشتیبانی کرد. امروزه، خدمت به مردم ایران را وظیفه خودم می‌دانم. در این‌فیلم‌ها داریم از بزرگانی یاد می‌کنیم که برای مردم جنگیده‌اند. یکی از دوستان شهید احمد کاظمی خواب او را دیده بود که گفته بود: «بم من را نجات داد.» بم یعنی خدمت به مردم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید