• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 12 تیر 1397
کد مطلب : 21818
+
-

فرار آبی‌ها از سوپرجام؟

استقلال در حالی حدود یک هفته است که تمرینات خود را استارت زده که هنوز تکلیف بازیکنانی که قرار است قراردادهای خود را تمدید کنند مشخص نشده است و این موضوع تمرینات استقلال را به حالت نیمه رسمی درآورده است. در حال حاضر وریا غفوری، امید ابراهیمی، مامه تیام، سرور جپاروف و مجید حسینی بازیکنانی هستند که تکلیف قراردادشان روشن نیست و به‌جز مجید حسینی، بقیه آنها برای تمدید قرارداد شرط مالی گذاشته‌اند که حداقل قرارداد سال‌های گذشته‌شان تسویه شود اما باشگاه پولی ندارد که به آنها بدهد.
این شرایط در حالی است که پرسپولیس به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب استقلال در لیگ هجدهم مدت‌هاست که با تفرات کامل تمرینات خود را آغاز کرده‌اند اما در فاصله 19روز مانده به بازی سوپر جام هنوز تکلیف قرارداد بازیکنان اصلی این تیم مشخص نیست و این موضوعی است که شفر را حسابی نگران کرده است.
نکته مهم این است که سیدرضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال و البته ملکی به‌عنوان عضو اقتصادی تا این لحظه در تامین بودجه ناکام بوده‌اند و همین موضوع باعث شده که با وجود مذاکرات پی در پی هیچ‌کدام از بازیکنان فصل گذشته باشگاه قراردادهای خود را تمدید نکنند. در روزهای اخیر سیدرضا افتخاری مذاکره با وریا غفوری و امید ابراهیمی را برعهده گرفته است اما چون پولی در باشگاه نیست طبیعی است که مذاکرات هم نتیجه‌ای نمی‌دهد.
آنچه مسلم است شرایط این روزهای استقلال به هیچ‌عنوان باب میل شفر نیست و در شرایطی که هواداران از این تیم انتظار قهرمانی دارند استقلال با بی‌موقع‌ترین بی‌پولی تاریخ روبه‌رو شده است. از طرفی بازی سوپرجام هم باید برگزار شود و شاید استقلالی‌ها با این وضعیت قصد فرار از این مسابقه را دارند.
اما سعید فتاحی مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ می‌گوید که اگر استقلال در سوپر جام شرکت نکند جریمه می‌شود. او اینگونه توضیح می‌دهد: «ما با مصاحبه در رسانه‌ها تصمیم‌گیری نمی‌کنیم و استقلال تا کنون هیچ درخواستی برای لغو داربی نداشته است. اگر آنها درخواستی دارند باید به ما نامه بزنند که تا این لحظه این کار را انجام نداده‌اند. برنامه بازی سوپر جام را قبلا اعلام کرده بودیم و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از قبل می‌دانستند چه شرایطی دارند. تاریخ این بازی بیست‌و‌نهم تیر است و باید برگزار شود.»
مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ در پاسخ با این سوال که غیبت ملی‌پوشان بازی سوپر جام را نیمه رسمی می‌کند یا نه هم تاکید می‌کند: «چرا ملی‌پوشان باید غایب باشند؟ آنها در پایان مرخصی خود 10روز زمان دارند خود را برای داربی آماده کنند و این صحبت‌ها درست نیست. اگر این بازی به هر دلیلی برگزار نشود استقلال با جریمه سنگین روبه‌رو می‌شود چون بازی باید طبق برنامه برگزار شود.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید