• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 12 تیر 1397
کد مطلب : 21817
+
-

بهترین تولید کارخانه سایپا

بهترین تولید کارخانه سایپا

تازه‌ترین خرید پرسپولیس، بهترین بازیکن لیگ هفدهم است. از منظر آمار و ارقام فنی و بر اساس آنچه در سایت‌های تخصصی و مراجع آماری می‌بینیم مهدی ترابی در رتبه اول برترین بازیکنان فصل بالاتر از علی علیپور، محمدرضا حسینی، حسین حسینی و وحید امیری ایستاده است. میانگین امتیازاتی که او از سایت مرجع «متریکا» دریافت کرده 50/7امتیاز بوده است. او در فصل گذشته برخلاف فصول قبل در گلزنی هم موفق بود و با 10گل زده در رتبه ششم جدول گلزنان قرار گرفت. گل‌های او در این فصل از تعداد کل گل‌هایی که در فصل‌های گذشته به‌ثمر رسانده هم بیشتر بود.
    آمار ملی؛ شروع خوب و توقف طولانی
اگر به خط هافبک تیم منتخب فصل نگاهی بیاندازید مهدی ترابی را در کنار وحید امیری، امید ابراهیمی و محمدرضا حسینی در این خط میانی 4نفره می‌بینید. از این جمع امیری و ابراهیمی در جام‌جهانی فیکس بازی کردند، ترابی در لیست نفرات بود اما بازی به او نرسید و محمدرضا حسینی هم به‌تازگی تحت عنوان پدیده فصل مطرح شده و در آینده از او بیشتر خواهیم شنید. او دقیقا در نقطه‌ای ایستاده که ترابی 3فصل قبل ایستاده بود. ترابی که خیلی زود و در سن پایین توسط کارلوس کی‌روش دیده شد و فرصت بازی در تیم‌ملی را به‌دست آورد دقیقا از همان زمان به‌عنوان پدیده شناخته می‌شود اما هنوز نتوانسته قدم بزرگش را بردارد و از حد یک پدیده در تیم‌ملی به‌سمت ستاره شدن گام بردارد. او در روز 21خرداد1394 اولین بازی ملی‌اش را مقابل ازبکستان انجام داد و در همان اولین بازی هم گل زد. آمار او در حال حاضر 17بازی ملی و 4گل زده است.
    بیشترین پاس کلیدی
آمار فصل گذشته ترابی در لیگ‌برتر ایران آمار خیره‌کننده‌ای است. او در دو آیتم مهم «پاس کلیدی» و «بازیکن برتر میدان» بهترین بازیکن لیگ و نفر اول بود. ستاره سایپا در فصل گذشته به‌طور میانگین 7/1پاس کلیدی در هر بازی صادر کرد و در این بخش بهترین آمار را به‌دست آورد. هیچ بازیکنی در لیگ هفدهم به اندازه ترابی پس کلیدی نداد، همان‌طور که هیچ بازیکنی به اندازه او به‌عنوان بهترین بازیکن میدان برگزیده نشد. مهدی در 6مسابقه از 27مسابقه‌ای که برای سایپا بازی کرد به‌عنوان بهترین بازیکن میان برگزیده شد؛ بازی برگشت سایپا مقابل استقلال تهران در هفته نوزدهم یکی از این 6بازی بود.
    حضور مستقیم روی 15گل
مهدی ترابی روی 15گل سایپا در فصل گذشته تاثیر مستقیم داشت. او 10گل زد و 5بار پاس گل داد تا در این بخش رتبه سوم را در میان کل بازیکنان به دست بیاورد. 7/1دریبل و 8/2خطای متحمل‌شده به ازای هر بازی، او را به کابوس مدافعان در نبردهای یک در برابر یک تبدیل کرده بود. با 7/1دریبل در هر بازی مهدی ترابی دهمین بازیکن دریبل‌زن لیگ هفدهم محسوب می‌شود. ضمن اینکه او با 9/50لمس توپ در هر بازی یکی از موثرترین بازیکنان لیگ بوده و هیچ‌وقت در جریان بازی گم نمی‌شود.
    سوم در حمله، ششم در دفاع
آنالیز گل‌های ترابی در سایت متریکا نشان می‌دهد او 8گل از سمت چپ و دو گل از سمت راست به‌ثمر رسانده است. او رتبه3 تیمش را در شوت (3/2) و شوت در چارچوب (0/1) داشته و نرخ تبدیل شوت به گل قابل قبولی را ثبت کرده است (9/16درصد). ترابی 23ساله شم بالای گلزنی خود را در این فصل نشان داد و حالا می‌توان از او به‌عنوان یک وینگر مدرن و خطرناک یاد کرد. در زمینه عملکرد دفاعی نیز او با 2/1تکل موفق رتبه ششم تیمش در تکل‌های موفق را داشته و با 8/2عملکرد دفاعی در هر بازی می‌تواند در فاز دفاعی هم به تیمش کمک کند و تنها یک وینگر تهاجمی صرف نباشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید