• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 24 بهمن 1402
کد مطلب : 218147
+
-

بازگشت به اروپا

مرحله حذفی لیگ قهرمانان از امشب آغاز می‌شود

بازگشت به اروپا

بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‌شود. هر شب 2بازی انجام می‌شود و مسابقات این مرحله تا هفته آینده ادامه دارد. امشب 2تیم خوش‌شانس این مرحله (منچسترسیتی و رئال‌مادرید) بازی دارند؛ 2تیمی که بهترین قرعه‌ها را دریافت کرده‌اند. سیتی گواردیولا که طبق معمول آسان‌ترین حریف گیرش آمده است، باید در زمین کپنهاگن دانمارک به میدان برود و رئال‌مادرید هم در آلمان به مصاف تیم پرستاره اما تقریبا افت کرده لایپزیش می‌رود. فردا شب لاتزیو با بایرن‌مونیخ بازی دارد و پاری‌سن‌ژرمن با سوسیداد. هفته آینده هم اینتر مقابل اتلتیکو و آیندهوون روبه‌روی دورتموند قرار می‌‌گیرد، پورتو با آرسنال بازی می‌کند و ناپولی با بارسلونا. قضاوت دیدار تیم‌های لایپزیش و رئال‌مادرید به عرفان پلیتو از بوسنی‌وهرزگوین سپرده شده و در بازی همزمان خوسه ماریا سانچس از اسپانیا دیدار تیم‌های کپنهاگن و منچسترسیتی را سوت خواهد زد.

رئال مادرید
   رئال‌مادرید قهرمان 14دوره اروپا برای بیست‌و‌هشتمین فصل متوالی به مرحله حذفی راه یافته است.
   رئال در این بازی بلینگام، رودیگر و ناچو را ندارد. بلینگام بیست‌وهشتمین مصدوم این فصل رئال بود. در غیاب این بازیکن انگلیسی، رئالی‌ها 5بار در این فصل بازی کرده و هر 5تا را برده‌اند.
   لایپزیش و رئال‌مادرید برای نخستین بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل گذشته به مصاف هم رفتند و لایپزیش پس از باخت 2بر صفر در مادرید، 3بر 2در خانه پیروز شد.
   رئال‌مادرید فقط در یکی از 15بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم‌های آلمانی شکست خورده است (10برد و 4تساوی) که اتفاقا همان تنها شکست هم فصل پیش مقابل همین لایپزیش رقم خورد. آنها از زمان شکست 4بر صفر در بازی نیمه‌نهایی 13-2012 مقابل بوروسیادورتموند توسط حریفان آلمانی حذف نشده‌اند.
   این چهارمین حضور لایپزیش در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا و نخستین بار است که در مرحله یک‌هشتم نهایی با حریف انگلیسی روبه‌رو نمی‌شوند. آنها فصل 20-2019 تاتنهام را در مسیر رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی حذف کردند. لایپزیش فصل 21-2020 برابر لیورپول و فصل گذشته مقابل منچسترسیتی شکست خورد.
   رئال‌مادرید در 11بار از 13حضور آخر خود در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان صعود کرده و از زمان حذف در این مرحله به‌دست منچسترسیتی در فصل 20-2019 به نیمه‌نهایی در هر یک از 3دوره اخیر رسیده است.
   لایپزیش در هیچ‌یک از 13بازی خانگی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا، از زمان پیروزی 2بر صفر بر باشاک‌شهیر استانبول در اکتبر 2020، دروازه خود را بسته نگه نداشته است. با این حال، آنها تنها در یکی از 20بازی خود در این رقابت‌ها موفق به گلزنی نشده‌اند. آنها در هر یک از 16بازی آخر خود در ورزشگاه ردبول آرنا، به گل رسیده‌اند.

سیتی
   هالند در انتظار رسیدن به رکورد 41گل سرخیو آگوئرو در لیگ قهرمانان است. مهاجم نروژی من‌سیتی در 35بازی در این رقابت‌ها 40گل به ثمر رسانده. شاید اگر او مثل فصل گذشته که 12گل زد و آقای گل این تورنمنت شد تا فینال هم پیش برود، به 50گل هم برسد. هالند تازه از مصدومیت برگشته و این هفته 2گل به اورتون زد. او در 23سالگی، روبات گل بی‌رحم منچسترسیتی است و در رقابت‌های باشگاهی برتر اروپا، بیشتر از فرانس پوشکاش، گرد مولر، وین رونی یا ساموئل اتوئو در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده. هالند با یک گل دیگر به آگوئرو می‌رسد، با 2گل به دل‌پیرو و با 3گل به نیمار. بچه‌غول می‌خواهد میانگین گلزنی خود را در هر 84دقیقه در لیگ قهرمانان اروپا حفظ کند.
   دی‌بروینه هم پس از 6ماه دوری از فوتبال به‌دلیل مصدومیت، تازه به ترکیب تیمش برگشته و گلسازی‌هایش را آغاز کرده است. بیشترین پاس گل در لیگ برتر از زمان پیوستن دی‌بروینه به منچسترسیتی: دی‌بروینه106پاس‌گل، محمدصلاح 66پاس‌گل و کریستین اریکسن 65پاس‌گل.
   دی بروینه در 23بازی اخیر خود برای منچسترسیتی در تمامی رقابت‌ها روی 23گل تأثیر‌گذار بوده است (6گل و 17پاس گل).
   کپنهاگن در 4دیدار قبلی خود منچسترسیتی را شکست نداده (2تساوی و 2شکست) و در هر 2بازی خانگی مقابل سیتیزن‌ها تساوی کسب کرده است (2-2در جام یوفا 09-2008 و تساوی بدون گل در لیگ قهرمانان اروپا فصل گذشته).
   منچسترسیتی هرگز در رقابت‌های بزرگ اروپایی مقابل حریفی از دانمارک پیروز نشده؛ تساوی با کپنهاگن سال 2009(جام یوفا) و 2022(لیگ قهرمانان اروپا) و شکست در آلبورگ سال 2009(جام یوفا). با این حال آنها در مسابقات مقدماتی جام یوفا 09-2008 در میدتیلاند یک بر صفر پیروز شدند.
   تیم‌های دانمارکی هر 3بازی خانگی خود در لیگ قهرمانان اروپا را مقابل مدافعان عنوان قهرمانی درمجموع با نتیجه 12بر صفر باخته‌اند: کوگه بی‌کی صفر-5بایرن‌مونیخ سال 1976، آلبورگ بی‌کی صفر-3منچستریونایتد سال 2008و نوردیالند صفر-4چلسی سال 2012.
   این دومین حضور کپنهاگن در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپاست. این تیم در مرحله یک‌هشتم فصل 11-2010 (شکست 2بر صفر خانگی و تساوی بدون گل خارج از خانه) توسط چلسی حذف شد.
   منچسترسیتی در 8بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده که طولانی‌ترین روند پیروزی یک تیم انگلیسی در تاریخ این رقابت‌هاست. آخرین تیمی که دوره طولانی‌تری داشت، اف‌سی بایرن‌مونیخ بین سال‌های 2019تا 2020بود (15برد).
   آمار ترین‌های منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا: بیشترین درصد مالکیت توپ با 70.3درصد، بیشترین درصد گل زده در هر بازی با 3 درصد، بیشترین مجموع شوت در هر بازی با 22شوت، بیشترین شوت در چارچوب در هر بازی با 9شوت و بیشترین پاس صحیح در هر بازی با 680 پاس.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید