• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 23 بهمن 1402
کد مطلب : 218075
+
-

دلخوش به ایستگاهی

آمارهای بازی با قطر نشان می‌دهد 60درصد امید گل ایران روی ضربات ایستگاهی به‌دست آمده است

برخلاف آنچه برخی ادعا می‌کنند، ایران در بازی مقابل قطر برتری چندانی نداشت و موقعیت‌هایی که تیم میزبان در جریان بازی خلق کرد، بیشتر از سفیدپوشان ایران بود. بازی ایران و قطر از لحظه‌ای که 2-2 مساوی شد، به شکلی پیش رفت که ایرانی‌ها بیشتر صاحب توپ بودند و حملات بیشتری داشتند اما این به آن معنا نبود که موقعیت‌های گلزنی ایران هم بیشتر از حریف بوده باشد. آمارهای متریکا از مسابقه نیمه‌نهایی جام‌ملت‌های آسیا نشان می‌دهد ایران در طول این بازی 5شوت داخل چارچوب داشته و قطری‌ها 9بار چارچوب دروازه ایران را تهدید کرده‌اند. البته مجموع شوت‌های 2تیم 18 بر 14 به سود ایران بوده اما آمار شوت‌های داخل چارچوب نشان می‌دهد ضربات قطری‌ها دقیق‌تر و خطرناک‌تر بوده است. امید گلی که ایران در جریان این بازی خلق کرد 1.14 بود و قطری‌ها با خلق امید گل 1.67 در این زمینه موفق‌تر عمل کردند. ایران برای خلق موقعیت بیشتر چشم به ضربات ایستگاهی داشت. امید گل حاصل از ضربات ایستگاهی در تیم ملی ایران 0.84 بود درحالی‌که قطر از ضربات ایستگاهی تنها 0.02 امید گل به‌دست آورد.
ایران با اتکا به همین موقعیت‌های خلق‌شده روی ضربات ایستگاهی و البته امید گل 0.74 حاصل از ضربه پنالتی‌اش در مجموع به عدد 2.72 رسید.
از لحاظ فردی، بهترین بازیکن ایران در بازی با قطر سردار آزمون بود. آزمون در این مسابقه 4شوت زد که فقط یکی از آنها داخل چارچوب بود و همان یکی تبدیل به نخستین گل بازی شد. او از متریکا نمره 7.84 گرفت که بالاترین نمره در میان بازیکنان ایران بود و در جمع قطری‌ها هم فقط اکرم عفیف و معز علی نمره‌ای بالاتر از او دریافت کردند. از نگاه متریکا، دیگر ایرانی‌های موفق این مسابقه علیرضا جهانبخش و سامان قدوس بودند. جهانبخش که پنالتی ایران را تبدیل به گل کرد نمره 7.39 گرفت و قدوس هم با نمره 7.34 به کارش پایان داد. البته نمایشی که از قدوس دیده شد، تناسب چندانی با نمره دریافتی او نداشت. ضعیف‌ترین بازیکن تیم ملی در این مسابقه احسان حاج‌صفی بود که فقط یک نیمه بازی کرد و با نمره بسیار ضعیف 5.96 تعویض شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید