• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 23 بهمن 1402
کد مطلب : 218055
+
-

4خوراکی انرژی‌زا برای‌مشاغل‌امروزی

آرش نهاوندی؛ روزنامه‌نگار

استرس به یکی از همراهان هر روزه بسیاری از مردمانی که خود را با ریتم تند زندگی پرشتاب امروزی تطبیق داده‌اند، تبدیل شده است. کار پشت میز همراه با سبک زندگی کم‌تحرک منجر به کاهش فعالیت بدنی و ظهور و بروز انواع و اقسام مشکلات جسمانی شده است. علاوه بر این، روند مصرف تنقلات در کارمندان پشت میزنشین در حال افزایش است. این تغییرات منفی در سبک زندگی باعث بروز مشکلات متعددی ازجمله ناراحتی معده و افزایش وزن شده است. عادات غذایی ناسالم نه‌تنها مانع تمرکز می‌شود، بلکه تعادل ظریف بین کار و زندگی شخصی را نیز مختل می‌کند.
تنقلات بسته‌بندی شده که اغلب مملو از آرد فرآوری شده هستند، به افزایش این مشکلات کمک می‌کنند. در نتیجه این سؤال مطرح می‌شود چگونه می‌توان گرسنگی را بدون اینکه به غذاهای فرآوری شده متوسل شد، کنترل کرد و در نتیجه تعادل میان کار و زندگی سالم را حفظ کرد. در این مطلب به تعدادی از موادغذایی ضروری اشاره شده که نه‌تنها انرژی شما را افزایش می‌دهند، بلکه به حفظ تعادل نیز کمک می‌کنند.
دوغ :به‌گفته متخصصان تغذیه، نوشیدن دوغ به حفظ تعادل بین کار و زندگی سالم و احساس شادابی کمک می‌کند. دوغ دارای خواص ضد‌قارچی، ضد‌باکتریایی و ضد‌ویروسی است که در پیشگیری از بیماری‌ها می‌تواند مفید واقع شود. مصرف روزانه دوغ به حفظ سطح انرژی بدن و به کنترل گرسنگی کمک می‌کند. متخصصان تغذیه معتقدند نوشیدن دوغ بین ساعت 10صبح تا 11صبح برای سلامتی مفید است.
چای نعناع:چای نعناع به تقویت سیستم ایمنی، بهبود گردش خون، کنترل سطح هورمون‌ها و کاهش استرس کمک می‌کند. کارشناسان تغذیه معتقدند که مصرف چای نعناع بعد از ناهار هضم غذا را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، میل به چای و قهوه را نیز کاهش می‌دهد.
موز:موز به‌دلیل فیبر بالای خود شناخته شده است. متخصصان تغذیه می‌گویند که خوردن موز به‌عنوان میان‌وعده صبح یا بعدازظهر به آرامش ذهن کمک می‌کند. قند طبیعی موز باعث افزایش انرژی جسمی و ذهنی می‌شود. موز منبع خوبی از پتاسیم، فیبر و آنتی‌اکسیدان است که به کنترل سطح قند خون و از بین بردن مشکلات قلبی کمک می‌کند.
پسته:پسته سرشار از ویتامینC، ویتامینA، آهن، کلسیم، پروتئین، چربی‌های سالم و آنتی‌اکسیدان است که به‌طور مؤثر سطح قند خون را تنظیم می‌کند. مصرف پسته سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و به پیشگیری از سرماخوردگی و سایر بیماری‌های فصلی کمک می‌کند. کارشناسان تغذیه، پسته را به‌عنوان یک میان‌وعده عالی برای رفع گرسنگی توصیه می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید