• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 18 بهمن 1402
کد مطلب : 218035
+
-

اکران 28فیلم در بخش استانی جشنواره فیلم فجر

ایران سرای من است

ایران سرای من است

اکران فیلم‌های جشنواره در استان‌ها از 16بهمن‌ماه شروع شده و نمایش این فیلم‌ها تا 22بهمن ادامه دارد. با توجه به 33فیلم حاضر در جشنواره، 5فیلم در بخش استان‌ها نمایش داده نمی‌شوند و 28فیلم در سراسر کشور نمایش داده می‌شوند.‌مدیر امور استان‌های جشنواره فیلم فجر می‌گوید:‌ ۲۸فیلم جشنواره در سالن‌هایی با مجموع ظرفیت ۲۵هزار نفر در سراسر کشور نمایش داده می‌شوند. محمدرضا سوقندی درباره جزئیات اکران فیلم‌های جشنواره در شهرستان‌ها و اینکه چه تعدادی از آنها در استان‌ها نمایش داده می‌شوند، می‌گوید:‌ از ۳۳فیلم جشنواره، 5فیلم در بخش شهرستان‌ها نیستند و باقی آثار براساس تفاهم میان دبیر جشنواره و مدیران کل ارشاد استان‌ها با شرایط مشخص نمایش داده می‌شوند.‌وی ادامه می‌دهد: مقرر شده بود که در هر استان حداکثر 3سالن سینما به ما معرفی شود و در برخی شهرهایی که سالن‌ کمتری وجود داشت، 2 یا یک سالن سینما معرفی شد. از ۲۸فیلم جشنواره، براساس جدولی که به لحاظ موضوعی و با تأکید بر تنوع فیلم‌ها تهیه شده، به هر استان ۱۶فیلم داده‌ایم که تعدادی از فیلم‌ها هم گردشی هستند و هر فیلم را فقط در 3سانس می‌توانند نمایش دهند.‌مدیر امور استان‌های جشنواره اضافه می‌کند: در بخش استان‌ها به‌طور کلی ۷۱سالن با ظرفیت ۲۵هزار نفر(صندلی) میزبان جشنواره هستند.

غیبت 5فیلم در اکران استانی فجر
از میان ۳۳فیلم حاضر در جشنواره فیلم فجر، 5فیلم در بخش استانی جشنواره نمایش داده نمی‌شوند. فیلم‌های «تمساح خونی»، «صبحانه با زرافه‌ها»، «بی‌بدن»، «نوروز» و «دو روز دیرتر» در بخش استانی جشنواره فجر نمایش داده نمی‌شوند. بیشتر این فیلم‌ها در بخش خصوصی تولید شده‌اند و یکی از دلایل اصلی صاحبان این آثار برای اکران نشدن فیلم‌شان در سانس‌های فوق‌العاده یا در استان‌ها، تامین سرمایه در بخش خصوصی بوده است. کامران حجازی، تهیه‌کننده فیلم «تمساح خونی» عنوان کرده که فیلمش در بخش استانی اکران ندارد. همچنین مصطفی احمدی، تهیه‌کننده 2فیلم «بی‌بدن» و «صبحانه با زرافه‌ها» نیز گفته است: از روز اول در نامه‌ای به دفتر جشنواره تقاضا کردم که نه سانس فوق‌العاده برای این دو فیلم درنظر گرفته شود و نه آن را در این روزها در شهرستان‌ها نمایش دهند.
دست‌اندرکاران فیلم «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق هم غیبت این فیلم را در بخش استانی جشنواره تأیید کردند. فیلم کمدی «دو روز دیرتر» به کارگردانی اصغر نعیمی که با موضوع فرزندآوری ساخته شده، دیگر فیلم غایب در بخش استانی است. محسن شیرازی، تهیه‌کننده این فیلم به‌ایسنا گفته است: بنا به تصمیم سرمایه‌گذاران این فیلم، نمایشی در بخش استانی جشنواره نداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید