• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 16 بهمن 1402
کد مطلب : 217779
+
-

افزایش دما در نیمه شمالی

آب و هوا
افزایش دما در نیمه شمالی

با خروج سامانه بارشی از کشور، از روز گذشته، یکشنبه، ۱۵بهمن،  در برخی نقاط از شمال غرب کشور شاهد بارش‌های پراکنده بودیم و همچنین کارشناسان اعلام کردند که تا روز سه‌شنبه،۱۷بهمن، نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما‌ خواهد داشت. امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «دوشنبه، ۱۶بهمن و سه‌شنبه، ۱۷بهمن، علاوه بر شمال غرب، برای نقاطی از غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران رخ ‌می‌دهد و وزش باد شدید است که می‌تواند در نقاطی موجب گرد و خاک شود. در اردبیل و استان‌های ساحل دریای خزر باد گرم جنوبی پیش‌بینی شده‌ است.»
در روزی که اغلب مناطق کشور جوی آرام را سپری می‌کردند، استان‌های مرزی در غرب کشور شاهد بارش برف و باران بودند. مناطق مرزی مانند استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و برخی از نقاط استان آذربایجان شرقی  از جمله این مناطق بودند.

بی‌توجهی مردم به توصیه‌ها
طی روزهای گذشته بارش برف و باران مشکلات زیادی در برخی استان‌ها ایجاد کرد. رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه از اواخر هفته قبل تا شروع هفته جاری، اجرای عملیات امداد و نجات در 601 محور اصلی کشور صورت گرفته است به همشهری گفت: بیش از 136تیم با خودروهای امداد و نجات و تجهیزات لازم در این محورها در حال امدادرسانی بودند و در حال حاضر نیز 6تیم ویژه کوهستانی در جست‌و‌جوی برخی افراد گرفتار در برف و کولاک هستند.
بابک محمودی با بیان اینکه بی‌توجهی به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور باعث بروز حادثه می‌شود، ‌افزود: مشکل اصلی بی‌توجهی به هشدارهاست. سازمان هواشناسی کشور هشدار سطح نارنجی و قرمز صادر می‌کند، اما بی‌توجهی به آن سبب به‌وجود آمدن حادثه می‌شود. امیدوار هستم که مردم در شرایط جوی نامناسب مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرند و خود و خانواده‌شان را در معرض خطر قرار ندهند.

سامانه جدید بارشی فردا می‌رسد
آن‌طور که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد سامانه جدید بارشی فردا، سه‌شنبه، از غرب کشور وارد می‌شود و منجر به بارش برف، باران و وزش باد در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید