• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 تیر 1397
کد مطلب : 21771
+
-

مهمانان غربی ضیافت ضدایرانی

گزارش 2
مهمانان غربی ضیافت ضدایرانی

 گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) که 15سال در لیست تروریسم آمریکا و 7سال در لیست تروریسم اتحادیه اروپا قرار داشته با همراهی برخی چهره‌های غربی، یک گردهمایی نمایشی در حومه پاریس برگزار کرد؛ گردهمایی‌ای که با ادعا و عنوان به‌خاطر مردم ایران برگزار شد اما اغلب دست‌اندرکاران و مهمانان آن را غربی‌ها تشکیل می‌دادند.

گروهک تروریستی منافقین که اکنون دیگر تجربه‌ خوبی در برگزاری تجمع‌های ضدایرانی با پرداخت پول به حضار و سخنرانان دارد، تلاش کرد گردهمایی امسال را پربارتر از گذشته برگزار کند. طبق گزارش روزنامه گاردین، از آنجا که این گروهک در میان مردم ایران به‌عنوان یکی از منفورترین گروه‌های تروریستی شناخته می‌شود، شرکت‌کنندگان در گردهمایی پاریس، اغلب از کشورهای لهستان، جمهوری چک، اسلوواکی، آلمان و همچنین آواره‌های سوریه‌ای بودند که از طریق فیس‌بوک در قبال دریافت 25یورو، بلیت سفر به پاریس و اسکان و غذا برای حضور در تجمع گروهک منافقین داوطلب شده بودند. فارغ از این، گروهک مجاهدین تعدادی از چهره‌های بازنشسته سیاست در غرب را به جمع خود آورد تا توجه غربی‌ها را به این گردهمایی جلب کند.

همچون گذشته رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک و از مشاوران دونالد ترامپ تک‌ستاره گردهمایی گروهک تروریستی مجاهدین بود. طبق گزارش روزنامه‌های آمریکایی ازجمله نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست، او برای سخنرانی‌هایش در جمع این گروه، مبالغ مختلف از 20هزار تا 100هزار دلار دریافت کرده است. جولیانی سال گذشته همزمان با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، یکی از گزینه‌های او برای پست‌های وزارت خارجه و همچنین سازمان جاسوسی سیا بود، اما با مخالفت نمایندگان کنگره، ترامپ از معرفی او منصرف شد. لابی گسترده جولیانی به‌نفع گروهک منافقین باعث شد تا آمریکا در سال2012 نام این گروه تروریستی را از لیست ترور خارج کند.

نیوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا نیز همچون جولیانی یکی از چهره‌های ثابت در تجمع‌های منافقین است. گینگریچ، عضو حزب جمهوریخواه است و در جلب حمایت برخی اعضای این حزب به نفع گروهک منافقین نقش فعال داشته است. غیر از این دو، 31چهره سیاسی آمریکایی دیگر نیز در گردهمایی پاریس شرکت داشتند که بیل ریچاردسون، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل و لوئیس فریه، رئیس سابق پلیس اف‌بی‌آی شاخص‌ترین آنها بودند. لوئیس فریه سال گذشته نیز در گردهمایی مشابهی در پاریس شرکت داشت. در گردهمایی سال گذشته منافقین جان بولتون نیز حضور داشت که اکنون بر صندلی مشاور امنیت ملی ترامپ تکیه زده و هدایت بسیاری از سیاست‌های دولت آمریکا علیه ایران را در کنار مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور برعهده دارد. غیراز افرادی که در این نشست حضور داشتند، برخی اعضای کنگره آمریکا ازجمله نانسی پلوسی، رهبر دمکرات‌ها در مجلس نمایندگان نیز پیام‌هایی برای این نشست فرستادند.

منافقین امسال مهمان دیگری هم داشتند که حضورش جلب توجه کرد. استفان هاررپر، نخست‌وزیر پیشین کانادا و وزیر خارجه‌اش جان برد در گردهمایی پاریس حضور داشتند. هارپر در سال‌های 2006 تا 2015 نخست‌وزیر کانادا بود و طی این سال‌ها تلاش کرد یک سیاست خارجی ضدایرانی را در پیش بگیرد. او 6 سال پیش روابطش با ایران را قطع و سفارتخانه کانادا در تهران را تعطیل کرد. دولت محافظه‌کار هارپر به‌خاطر سیاست‌های حمایتی‌اش از رژیم اسرائیل در داخل کانادا با مخالفت‌های بسیار روبه‌رو بود. دشمنی او با ایران را می‌توان از مسیر نزدیکی‌اش با رژیم صهیونیستی هم دید. سفرهای مکرر او به سرزمین‌های اشغالی همیشه مورد انتقاد رسانه‌های کانادایی بود.اروپایی‌ها چندان پرشمار ظاهر نشدند. برنارد کوشنر، وزیر خارجه سابق فرانسه که طی سال‌های 2007 تا 2010 این سمت را به‌عهده داشت در جمع منافقین حاضر شد. او اخراجی حزب سوسیال دمکرات فرانسه است و روزنامه جروزالم پست او را یکی از 15چهره تأثیرگذار یهودیان در جهان نامیده است. همچنین جولیو ترزی دی‌سانتاگاتا که حدود 15‌ماه طی سال‌های 2012 و 2013 وزیر خارجه ایتالیا بود نیز در این نشست حاضر بود. از انگلیس نیز 5نماینده مجلس عوام حاضر شدند.

وب‌سایت آمریکایی «اینترسپت» سال گذشته در گزارشی با اشاره به حضور چهره‌های غربی در گردهمایی گروهک تروریستی منافقین نوشت: «فرق نمی‌کند رئیس سابق سازمان سیا باشید، رئیس سابق اف‌بی‌آی باشید یا شهردار سابق مهم این است که گروهک مجاهدین خلق، چک‌هایی صادر می‌کند که رقمش خیلی درشت‌تر از بقیه است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید