• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 15 بهمن 1402
کد مطلب : 217685
+
-

هشدار ایران درباره تداوم رویکرد اشتباه آمریکا

وزیر امورخارجه ایران در دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، با محکوم کردن حملات اخیر آمریکا به عراق و سوریه، آن را ناشی از تداوم رویکرد اشتباه و ناکام این کشور برای حل و فصل مسائل با توسل به زور و نظامی‌گری ارزیابی کرد.
حسین امیرعبداللهیان با اشاره به رویکرد نظامی دولت آمریکا و به‌خصوص حملات نظامی آمریکا و انگلیس علیه یمن و قرار دادن مجدد نام «انصارالله» در فهرست تروریستی ایالات‌متحده، تأکید کرد که چنین رویکردی شرایط را پیچیده‌تر و راه‌حل سیاسی را با مشکل مواجه کرده‌است.
وی همچنین با اشاره به تداوم حمایت ایران از برقراری صلح و امنیت پایدار در یمن، تصریح کرد که تلاش‌ها درجهت برقراری ثبات و امنیت در سراسر غرب‌آسیا، به‌نفع همه کشورهای منطقه خواهد بود.
هانس گروندبرگ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز دراین دیدار ضمن قدردانی از موضع و اهتمام ایران به ثبات و امنیت در منطقه، به‌ویژه یمن، گزارشی از اقدام‌های سازمان ملل متحد درباره ایجاد صلح و آرامش در یمن و کاهش تنش‌ها در داخل این کشور ارائه و بر ضرورت حل و فصل ریشه‌ای بحران‌های منطقه با استفاده از ظرفیت‌های درون منطقه‌ای تأکید کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید