• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 15 بهمن 1402
کد مطلب : 217673
+
-

برخورد با خریداران ضایعات

شهردار تهران از تلاش برای بسته‌شدن پرونده مافیای زباله‌گردی خبر داد

علیرضا زاکانی در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های مدیریت شهری برای مقابله با زباله‌گردی کودکان گفت: با تغییر قراردادها و همکاری دستگاه قضایی، برخورد با خریداران ضایعات که منشأ تشویق زباله‌گردی کودکان هستند، در دستور کار قرار دارد.
به‌گزارش همشهری، شهردار تهران با اشاره به لزوم ساماندهی کودکان کار و برخورد با مافیای زباله گردی گفت:  ساماندهی کودکان کار، زباله‌گرد و متکدیان بعد از ساماندهی معتادان متجاهر به سرعت دنبال می‌شود. خانواده این کودکان بر گردن ما حق دارند و باید به آنها رسیدگی شود.
او افزود: همت دولت و دستگاه قضایی و تمام دستگاه‌ها این است که چهره شهر پاک شود. مردم وجود متکدیان و کودکان کار در فضاهای مختلف را به ما اعلام کنند. این افراد باید در فضاهای پیش‌بینی شده حضور یابند تا بتوانند به جامعه بازگردند.
شهردار تهران با بیان اینکه در مسیر ساماندهی آسیب‌دیدگان سوداگران نیز وجود دارند، گفت: ما باید به اصل موضوع بپردازیم؛ حق طبیعی کودکان رشد و بالندگی است. توانمندسازی کودکان وظیفه همه ماست و همگان همت کردند تا این مسیر طی شود.
زاکانی از برخورد با مافیا خبر داد و عنوان کرد: برخورد ما با کودکان زباله‌گرد در راستای هدایت به زندگی جدید است، اما در ارتباط با درآمدهای هنگفت شبکه‌های مافیایی زباله‌گردی، باید دستگاه‌های امنیتی به شناسایی و برخورد ورود کنند؛ چراکه کودکان در این بخش مقصر نیستند و این شبکه‌ها و مافیاها آنها را به استثمار می‌کشانند.
شهردار تهران بیان کرد که برخورد با خریداران ضایعات برای مقابله با زباله گردی کودکان در دستور کار است. او در این خصوص افزود: موضوع زباله‌گردها و شناسایی آنها نیز همانطور که گفته شد از عهده ما خارج است و باید دستگاه‌های امنیتی نسبت به این موضوع ورود جدی داشته باشند. همچنین با تمهیداتی که اندیشیده شده، بخش زیادی از این افراد که تعداد قابل‌توجهی از آنها اتباع هستند، ساماندهی می‌شوند.
او گفت:  با تغییر قراردادها و همکاری دستگاه قضایی، برخورد با این شبکه‌ها صورت خواهد گرفت و برخورد با خریداران ضایعات نیز که منشأ تشویق چنین اموری هستند، در دستور کار قرار دارد. اختلال‌ها پیگیری شده و امیدواریم این پرونده را نیز ببندیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید