• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 15 بهمن 1402
کد مطلب : 217660
+
-

تیراندازی مرگبار در تجمع مال‌باختگان خودرو

متقاضیان پیش‌خرید خودرو بعد از آنکه مدت‌ها در انتظار دریافت خودروهای‌شان بودند و به نتیجه‌ای نرسیدند مقابل خانه یکی از مدیران شرکت تجمع کردند اما این تجمع به خشونت کشیده شد و در جریان تیراندازی یک نفر از مال‌باختگان جانش را از دست داد و شماری دیگر ازجمله یک مأمور پلیس مجروح شدند.
به گزارش همشهری، از ماه‌ها قبل شمار زیادی از شهروندان در تاکستان واقع در استان قزوین از طریق یکی از شرکت‌های پیش‌فروش، خودرو ثبت نام کرده و در انتظار دریافت خودروهای‌شان بودند. آنها امیدوار بودند در کوتاه‌ترین زمان ممکن خودروی مورد نظرشان را دریافت کنند؛ اما بعد از مدتی تحویل خودروها دچار تأخیر شد. مشتریان هر روز به دفتر شرکت مراجعه می‌کردند اما مدام به آنها وعده و وعید داده می‌شد و جواب قانع‌کننده‌ای دریافت نمی‌کردند. در این شرایط بود که هر روز شماری از خریداران به نشانه اعتراض مقابل دفتر شرکت تجمع می‌کردند.
تجمع‌های بی‌نتیجه مشتریان همچنان ادامه داشت و آنها برای هماهنگی بیشتر در شبکه‌های اجتماعی چند گروه درست کرده بودند تا اینکه یکی از این صفحه‌ها فراخوانی برای تجمع مقابل خانه یکی از مدیران این شرکت صادر کرد و از مشتریان خواست تا جمعه‌شب به نشانه اعتراض مقابل خانه این فرد تجمع کنند.
در زمانی که اعلام شده بود، افراد معترض یک به یک جمع شدند و به‌تدریج شمار معترضان بیشتر شد. آنها اعتراض می‌کردند و خواستار روشن شدن تکلیف‌شان بودند. هرچه بر تعداد معترضان افزوده می‌شد تشنج نیز بالا می‌گرفت تا اینکه این تجمع رنگ و بوی خشونت گرفت. شماری از افراد منسوب به مدیر شرکت در حمایت از او خود را به آنجا رساندند و با حضور آنها درگیری ایجاد شد؛ طوری که یکی از این افراد با استفاده از سلاح شکاری شروع به تیراندازی کرد. هرچند هدف او پراکنده کردن معترضان بود اما در جریان تیراندازی چندین نفر هدف قرار گرفتند. یکی از این افراد مردی بود که بر اثر اصابت گلوله جانش را از دست داد و چند نفر دیگر ازجمله یکی از مأموران پلیس که در آنجا حضور داشتند مجروح شدند. در این شرایط بود که پلیس وارد عمل شد و عامل تیراندازی مرگبار در کمتر از یک ساعت دستگیر شد.
به‌دنبال وقوع این حادثه، فرمانداری تاکستان با صدور اطلاعیه‌ای به نقل از ذبیح‌الله باقری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری این شهرستان جزئیات حادثه را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: در پی فراخوان غیرقانونی یکی از صفحات اینستاگرامی، تجمعی در ساعت ۲۱ جمعه ۱۳ بهمن‌ماه مقابل منزل یکی از عوامل شرکت خودرویی شکل گرفت. در دقایق پایانی این تجمع، بر اثر تیراندازی با اسلحه شکاری به‌سوی جمعیت توسط یکی از منسوبین به شرکت مورد نظر، متأسفانه تعدادی از حاضران زخمی و یک نفر نیز جان خود را از دست داد. آسیب‌دیدگان این حادثه شامل یکی از عوامل نیروی انتظامی و چند نفر از عابران پیاده و تعدادی از تجمع‌کنندگان بودند. بنابر اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تاکستان ضارب با تلاش پلیس دستگیر شده و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.
 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید