• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 15 بهمن 1402
کد مطلب : 217657
+
-

گازگرفتگی مرگبار 5نفر در 24ساعت

در جریان 2حادثه مرگبار در پاسارگاد و اراک 5نفر به‌دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.
به گزارش همشهری، در نخستین حادثه 2نفر که در گلخانه‌ای مشغول استراحت بودند به‌دلیل نشت گاز از بخاری دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست دادند.
 این حادثه در گلخانه‌ای در یکی از محله‌های شهرستان پاسارگاد واقع در استان فارس اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که مردی حدود 60ساله و پسری 22ساله پس از پایان کارشان مشغول استراحت در گوشه‌ای از گلخانه شدند. آنها به‌دلیل سرمای هوا برای گرم کردن گلخانه از بخاری استفاده کرده بودند غافل از اینکه از بخاری گاز منوکسید کربن نشت می‌کند. مدت زمان کوتاهی از استراحت این دو نفر نگذشته بود که آنها بی‌حال شدند و هر یک درگوشه‌ای از آنجا افتادند.
دقایقی از این حادثه می‌گذشت که حادثه به گروه‌های امداد و نجات گزارش شد و با حضور امدادگران در محل معلوم شد که هر دو نفر به‌دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.
سرهنگ علی زنگنه‌نیا، فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد در این‌باره گفت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیس۱۱۰ مبنی ‌بر حادثه گازگرفتگی در گلخانه‌ای در یکی از محله‌های شهرستان، بلافاصله تیمی از عوامل انتظامی به ‌همراه دیگر نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه 2نفر بر اثر نشت گاز از بخاری دچار مسمومیت شده بودند که با تأیید مرگ‌شان از سوی کارشناسان تیم‌های امدادی، اجساد با هماهنگی قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.
دومین حادثه در خانه‌ای واقع در یکی از محله‌های اراک اتفاق افتاد و قربانیان آن زنی جوان همراه با دختر و پسر خردسالش بودند.
بهروز ایران‌نژاد، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان مرکزی در توضیح این حادثه تلخ گفت: براثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در اراک، متأسفانه یک پسر ۶ ساله، دختر ۱۲ ساله و یک زن ۳۰ ساله جان خود را از دست دادند. او ادامه داد: متأسفانه به‌رغم توصیه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم به همشهریان عزیز درخصوص بررسی مسیر خروجی دودکش‌ها و گاز ناشی از احتراق وسایل گازسوز شاهد مرگ دردناک هموطنان به‌دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن هستیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید