• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 11 تیر 1397
کد مطلب : 21758
+
-

سرقت‌های دزد سابقه‌دار با چهره جدید

داخلی
سرقت‌های دزد سابقه‌دار با چهره جدید

«وقتی از زندان آزاد شدم تصمیم گرفتم با جراحی زیبایی، چهره‌ام را تغییر دهم تا نقشه‌های تازه‌ام را عملی کنم.»  این اعترافات مجرم سابقه‌داری است که تصور می‌کرد به‌خاطر تغییر چهره‌اش می‌تواند از دست پلیس فرار کند اما خیلی زود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش همشهری،  مدتی قبل دختری 20ساله به اداره پلیس مراجعه کرد و گفت در دام اینستاگرامی خواستگاری قلابی گرفتار شده و اموالش به سرقت رفته است. وی در توضیح ماجرا گفت: در اینستاگرام با پسری به نام فرهاد که می‌گفت مهندس کامپیوتر است،  آشنا شدم و مدتی پس از آشنایی با هم قرار ملاقات گذاشتیم. با دیدن او و شنیدن حرف‌هایش به وی علاقه‌مند شدم و وقتی پیشنهاد ازدواج را مطرح کرد،  قبول کردم. چند روز بعد قرار شد به طلافروشی برویم تا برای همدیگر حلقه ازدواج بخریم. او به من گفت پول نقد همراهت باشد چرا که دستگاه کارتخوان مغازه طلافروشی دوستش خراب است و پول طلاها را نقدی می‌گیرد. من هم از همه جا بی‌خبرحدود 10میلیون تومان پول نقد روز قبل از حسابم برداشتم و به حرف‌های فرهاد اعتماد کردم. آن روز سوار ماشین او شدم و راهی طلافروشی شدیم. او در نزدیکی یک مجتمع تجاری در غرب تهران توقف کرد و ازمن خواست پیاده شوم و کمکش کنم تا پارک کند. کیفم را داخل ماشین گذاشتم و برای راهنمایی کردن او پیاده شدم اما او پایش را روی پدال گاز گذاشت و فرار کرد. حتی نزدیک بود مرا زیر بگیرد. من که حسابی شوکه شده بودم هرچه با موبایل او تماس گرفتم پاسخی نداد. او با این شگرد کیفم را که حدود 10میلیون تومان پول و تعدادی سکه داخلش بود سرقت کرد.

دستگیری

با اعلام این شکایت،  گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را در این خصوص شروع کردند و با انجام ردیابی‌ها موفق شدند خواستگار فراری را دستگیر کنند. او در بازجویی‌ها به سرقت از دختران دم بخت اقرار کرد و در تحقیقات چنین گفت: من پیش از این، 2بار به اتهام سرقت منزل زندانی شده‌ام اما چون سابقه دارم دیگر گاو پیشانی سفید شده‌ام و جایی به من کار نمی‌دهند. همین شد که باز تصمیم به خلاف گرفتم. این‌بار اما برای اینکه چهره‌ام را تغییر بدهم تصمیم گرفتم جراحی زیبایی انجام دهم. به همین دلیل بینی‌ام را عمل کردم و گونه گذاشتم. حتی بوتاکس هم کردم تا کاملا چهره‌ام عوض شود و کسی مرا نشناسد.

می‌خواستم باز دست به سرقت از خانه‌ها بزنم اما همدستم که همیشه با من بود جا زد و گفت دیگر حاضر به همکاری با من نیست. من هم ترسیدم تنهایی به سرقت بروم و به همین دلیل تصمیم گرفتم شگردم را تغییر دهم. متهم ادامه داد: من با شناسایی دختران دم بخت در اینستاگرام با آنها طرح دوستی می‌ریختم و به بهانه خواستگاری و ازدواج فریب‌شان می‌دادم و با شگردی که داشتم پول‌هایشان را سرقت می‌کردم.

این متهم با قرار قانونی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفته و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید