• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
جمعه 13 بهمن 1402
کد مطلب : 217539
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/66AxR
+
-

پرکارترین بازیگران مرد و زن فجر 42

پرکارترین بازیگران مرد و زن فجر 42

فهیمه پناه‌آذر

عباس جمشیدی‌فر و روح‌الله زمانی بازیگران پرکار  مرد


جمشیدی‌فر همراه همیشگی جواد عزتی

عباس جمشیدی‌فر، بازیگر تلویزیون و سینماست که سابقه بازیگری‌اش در تلویزیون بیشتر از سینماست؛ جمشیدی‌فر با بازی در سریال «یاغی» محمد کارت توانست به چهره شناخته‌شده‌ای تبدیل شود. این بازیگر در چند بازی اخیرش با جواد عزتی هم‌بازی بوده و فیلم «کت چرمی» او این روزها اکران آنلاین دارد. از دیگر بازی‌های جمشیدی‌فر و هم‌بازی‌بودنش با عزتی می‌توان به فصل دوم سریال «زخم کاری» اشاره کرد. جمشیدی‌فر به همراه روح‌الله زمانی با بازی در 3فیلم جشنواره، پرکارترین بازیگر این دوره از جشنواره است. او امسال در 3فیلم «تمساح خونی» جواد عزتی، «شه‌سوار» حسین نمازی در بخش مسابقه سینمای ایران و همچنین فیلم سینمایی «باغ کیانوش» که در بخش نگاه نو به نمایش در‌می‌آید، بازی می‌کند.
جمشیدی‌فر، 43ساله بازهم در «تمساح خونی» جلوی دوربین جواد عزتی رفته؛ بازیگری که به‌عنوان کارگردان فیلم‌اولی در جشنواره امسال شرکت کرده و البته خودش هم بازی می‌کند. این بازیگر در فیلم «شه‌سوار» حسین نمازی نیز هست.

همکاری دوباره با نمازی
 جمشیدی‌فر که پیش از این در سریال شبکه نمایش خانگی «سیاه‌چاله» با نمازی همکاری داشته، حالا در «شه‌سوار» جلوی دوربین این کارگردان رفته است. «باغ کیانوش» از دیگر فیلم‌های جشنواره است که جمشیدی‌فر در آن بازی می‌کند؛ فیلمی به کارگردانی رضا حدادکشاورز که در این فیلم جمشیدی‌فر با شهرام حقیقت‌دوست هم‌بازی است و یکی از تولیدات حوزه کودک و نوجوان است که در جشنواره فجر رونمایی می‌شود.

بازیگر 18ساله پرکار در جشنواره

دومین بازیگر پرکار این جشنواره، روح‌الله زمانی است. این بازیگر جوان با «خورشید» مجید مجیدی شناخته شد. او بعدها در ۲فیلم «موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر و «در آغوش درخت» بابک خواجه‌پاشا بازی کرد. زمانی ۱۸ساله در جشنواره فجر امسال 2فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران دارد و در فیلم «ظاهر» در بخش نگاه نو بازی می‌کند.

تجربه دوباره با کارگردان در آغوش درخت
«آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا، دومین همکاری زمانی با این کارگردان به‌حساب می‌آید و «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری است که سال گذشته «اتاقک گلی» را به جشنواره آورد. زمانی در «ظاهر» حسین عامری هم حضور دارد. فیلم «ظاهر» یکی از آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر است که محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌حساب می‌آید.


نسیم ادبی و الناز حبیبی پرکارترین بازیگران زن

الناز حبیبی در تمساح خونی

در میان بازیگران زن این دوره از جشنواره فیلم فجر، نسیم ادبی و الناز حبیبی هر کدام با بازی در 2فیلم سینمایی جزو پرکارهای جشنواره42 هستند؛ بازیگران زنی که یکی از آنها پیشینه تئاتری قابل‌توجهی دارد و دیگری بیشترین بازی در سریال‌های تلویزیونی را در کارنامه‌اش دارد.
الناز حبیبی این روزها با «فسیل» روی پرده سینماهاست؛ پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران. این بازیگر سینما در 2فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و «شه‌سوار» به کارگردانی حسین نمازی حضور دارد. الناز حبیبی این بار با سعید آقاخانی، جواد عزتی و عباس جمشیدی‌فر هم‌بازی است. این فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران حضور دارد.

حبیبی در یک کمدی اجتماعی
از دیگر فیلم‌هایی که الناز حبیبی بازی می‌کند، «شه‌سوار» حسین نمازی است. «شه‌سوار» دومین فیلم کمدی اجتماعی نمازی بعد از فیلم «شادروان» است که فضای کمدی آن یکی از آثار کمدی این دوره از جشنواره را پررونق کرده است. حبیبی در این فیلم بعد از «تمساح خونی» با عباس جمشیدی‌فر بازی می‌کند.

نسیم ادبی و همکاری با محمود کلاری
از دیگر بازیگران پرکار جشنواره 42ساله فیلم فجر، نسیم ادبی است؛ بازیگر تئاتر و تلویزیون که در 2فیلم «آسمان غرب» و «تابستان همان سال» دربخش مسابقه سینمای ایران بازی می‌کند.
داستان «آسمان غرب» در روزهای آغازین جنگ می‌گذرد و به لحاظ پروداکشن و تجهیزات نظامی گفته می‌شود اتفاقی جدید در سینمای ایران به‌حساب می‌آید. این فیلم روایتگر زندگی شهید شیرودی، خلبان نیروی هوایی است.
فیلم سینمایی «تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری است. کلاری در سومین تجربه کارگردانی خود‌ سراغ یک داستان متفاوت رفته و «تابستان همان سال» را به تهیه‌کنندگی علی اوجی تولید کرده است. نسیم ادبی در این فیلم با مهران احمدی، صابر ابر، پژمان بازغی و... هم‌بازی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید