• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 12 بهمن 1402
کد مطلب : 217433
+
-

هشدارسطح نارنجی‌برای چند استان

بارش برف و باران امروز پنجشنبه (12بهمن) بخش‌هایی از استان‌های کشور را در بر می‌گیرد. طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، بارش برف و باران در مناطقی از شمال‌غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و به‌تدریج در بیشتر مناطق نیمه غربی کشور و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رخ می‌دهد.

هشدار نارنجی در زاگرس
کارشناس سازمان هواشناسی کشور در این‌باره به همشهری می‌گوید: «بارش برف و باران پیش‌بینی شده است که این بارش‌ها در استان‌های قزوین و تهران با کاهش دما همراه خواهد بود. در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی فارس و بوشهر نیز بارش باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود.»  به‌گفته فریبا گودرزی، شدت بارندگی در برخی از استان‌ها به‌گونه‌ای است که هشدار سطح نارنجی برای آنها صادر شده است. او عنوان می‌کند: «شدت بارندگی در روز پنجشنبه برای استان‌هاي لرستان، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، شمال‌شرق خوزستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرق هرمزگان پیش‌بینی شده است. به همین دلیل، هشدار سطح نارنجی برای این استان‌ها صادر شده است.»‌

تقویت سامانه بارشی
کارشناس سازمان هواشناسی کشور اعلام می‌کند که فردا جمعه (13بهمن) سامانه بارشی در استان‌هایی که گفته شد، تقویت می‌شود. گودرزی می‌گوید: «در این روز به غیر از اینکه در بخش‌هاي مرکزی کشور بارش پراکنده را پیش‌بینی می‌کنیم،در سایر مناطق کشور شاهد بارش برف و باران خواهیم بود. بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، لرستان، همدان، نیمه جنوبی کرمان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بیشتر خواهد بود.»
کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران یادآور می‌شود: «روز پنجشنبه(امروز) در تهران وزش باد در ساعاتی از روز، بارش باران و گاهی مه رقیق، رگبار و برف را شاهد هستیم. در واقع از اواخر وقت پنجشنبه تا جمعه بارش باران و برف در تهران مناسب است. در نیمه شمالی تهران شاهد برف خواهیم بود و جمعه احتمال بارش برف در سطح شهر نیز وجود دارد.»

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه
او اضافه می‌کند: «اواخر وقت شنبه (14بهمن) این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود و از روز یکشنبه موج جدید بارش‌ها را در کشور خواهیم داشت.»

این خبر را به اشتراک بگذارید