• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 12 بهمن 1402
کد مطلب : 217430
+
-

افتتاحیه باشکوه

چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شب گذشته با برگزاری مراسم بزرگداشت ها، آغاز شد

افتتاحیه باشکوه

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پس از چند سال، بار دیگر با یک آیین رسمی افتتاح شد.مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر که چند سالی بود دیگر برگزار نمی‌شد، عصر روز گذشته ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ در تالار وحدت برپا شد تا امسال یک آیین رسمی، آغازگر جشنواره فیلم فجر باشد.محمد سلوکی اجرای این مراسم را برعهده داشت و تالار وحدت میزبان مدیران سینمایی و سینماگران بود؛ از محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، محمد حمیدی مقدم، مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ،مهدی آذرپندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، حبیب ایل بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی، به همراه مجتبی امینی، دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از جمله مدیران حاضر در این مراسم بودند. از چهره های سینمایی هم می توان به این نام ها اشاره کرد؛ ابوالفضل پورعرب ،فریبا کوثری، پرویز شیخ طادی، هاشم میرزاخانی، فرید سجادی حسینی، داریوش یاری، بهروز شعیبی، انسیه شاه حسینی، علی اوجی، فریبا نادری، هومن حاجی عبداللهی و...

زنان سینما پا به پای مردان ایستادند و کار کردند
فریبا کوثری: امیدوارم لایق این‌همه مهر و محبت شما باشم. خوشحالم که در این روزها وارد سی و هفتمین سال کاری خودم شدم. از خانواده خودم یعنی سینما تشکر می‌کنم که به من فرصت رشد داد؛ از خانواده خودم هم تشکر می‌کنم که روزهایی که نبودم صبورانه مرا تحمل کردند. از همکاران خانم خودم تشکر می‌کنم که در هر رشته‌ای مردانه ایستادند چون خواسته یا ناخواسته ممکن است تبعیض‌هایی باشد، اما همه همکارانم در رشته‌های مختلف مانند کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و بازیگری پا به پای مردان ایستادند و کار کردند.

ما هم روزی جوان بودیم و این مسیر را گذرانده‌ایم
ابوالفضل پورعرب: چقدر خرسندم از اینکه یک‌سال دیگر در خدمت شما هستم؛ شما کسانی که خالق فیلم‌ها هستید. جمعیت را که می‌بینم حرف سال گذشته خودم را تکرار می‌کنم؛ همان که گفتم «برخی جوان هستند، شاید اشتباه کرده‌اند، ما هم روزی جوان بودیم و این مسیر را گذرانده‌ایم و باید آنها را بخشید». خوشحالم که در خدمت شما هستم و ممنونم که ما را قابل دانستید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید