• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 تیر 1397
کد مطلب : 21741
+
-

تغییر لوگوی گوگل به افتخار رقیب نیوتن

تلگراف
تغییر لوگوی گوگل به افتخار رقیب نیوتن


گوگل لوگوی خود را برای گرامیداشت 372امین سالروز تولد گوتفرید ویلهلم لایبنیتس، ریاضیدان، فیزیکدان و فیلسوف آلمانی و بنیانگذار سیستم «دودویی» تغییر داده است. به گزارش ایسنا، گوگل روز گذشته، 372امین سالروز تولد گوتفرید ویلهلم لایبنیتس، دانشمند برجسته آلمانی را با تغییر لوگوی خود به این مناسبت، جشن گرفته است.

وی اول ژوئیه 1646 و نزدیک به پایان «جنگ 30ساله»، در دنیایی بسیار متفاوت از امروز در شهر لایپزیش آلمان متولد شد.کارهای لایبنیتس به پایه‌ریزی کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند کمک کرده است. لایبنیتس به‌طور مستقل کار می‌کرد، اما تقریبا همزمان با اسحاق نیوتن، محاسبات دیفرانسیل و انتگرال را که نوعی از ریاضیات برای محاسبه نرخ تغییر و محاسبات یکپارچه و برای محاسبه چیزهایی مانند مساحت و حجم استفاده می‌شود، توسعه داد.

لایبنیتس محاسبات دیفرانسیل و انتگرال را که همراه با دانش معادلات دیفرانسیل، پایه‌گذار بسیاری از پیشرفت‌های بشر شدند، همزمان ولی کاملا مستقل از اسحاق نیوتن توسعه داد و همین موضوع باعث اختلاف او با نیوتن بر سر اینکه کدامیک زودتر مبدع این علم بوده‌اند، شد که البته نیوتن پیروز این بازی و اکثر کشفیات به نام او ثبت شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید