• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 11 تیر 1397
کد مطلب : 21735
+
-

کوتاه از اقتصاد

   ضرب‌الاجل روحانی برای معرفی واردکنندگان متخلف خودرو: رئیس‌جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد ظرف ۱۵ روز موضوع تخلف در واردات خودروی خارجی و نیز نارضایتی مردم از نحوه توزیع یا قیمت گذاری محصولات خودروسازان داخلی را بررسی و هر گونه تخلف را صریحاً به مردم و دستگاه قضا اعلام کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در پی تخلف اعلام شده از سوی مراجع نظارتی مبنی بر ثبت سفارش و واردات بیش از 6400 خودرو از مسیرهای غیر قانونی و همچنین دریافت گزارش‌هایی مبنی بر نارضایتی مردم و مصرف کنندگان از نحوه توزیع یا قیمت گذاری محصولات خودروسازان داخلی، حسن روحانی رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر لزوم شفافیت و مقابله با هر گونه فساد، به محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا ظرف 15 روز هر دو موضوع را بررسی و چنانچه هر گونه تخلفی صورت گرفته باشد، متخلفان را هر چه سریع‌تر به مردم و دستگاه قضایی معرفی کند.

   آغاز به‌کار سامانه ثبت درخواست‌های ارزی؛ 10روز دیگر:  به گزارش ایرنا، معاونت توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درباره تاسیس سامانه ثبت و تأیید درخواست‌های ارزی محصولات و خدمات نرم افزاری تا 10روز آینده توافق کردند.
 
   کاهش زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات : به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، معاون اول رئیس‌جمهور در ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصادی کشور از 6‌ماه به 2‌ماه تغییر داد.

   نسل جدید کارتخوان‌ها در جایگاه‌های سوخت سراسری: محمدرضا موسوی‌خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به مهر گفت: برنامه ما این است که نسل جدید کارتخوان‌ها در جایگاه‌های سوخت سراسر ایران جایگزین شود. هدف از نوسازی سامانه هوشمند سوخت افزایش راندمان، کاهش هزینه‌های تأمین و تعمیرات و هدف اصلی، حذف همه هزینه‌های مرتبط با تأمین، تجهیز و پشتیبانی سامانه و استفاده از تجهیزات به روز و از همه مهم‌تر ارائه خدمات مناسب‌تر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید