• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 11 بهمن 1402
کد مطلب : 217276
+
-

دسته خراب در دست مسی

ورزشگاه جدید، تصویربرداری پلی‌استیشنی و...

دسته خراب در دست مسی

تیم اینترمایامی با مسی و 3یار بارسلونایی‌اش(بوسکتس، آلبا و سوارس) مقابل الهلال عربستان منهای ملی‌پوشان این تیم 4 بر3 شکست خورد. اهمیت این بازی غیر از حضور مسی یا انتخاب داور زن برای مسابقه‌ای که در عربستان برگزار شد، به ورزشگاهی مربوط می‌شد که ظرف 3ماه ساخته شد و البته تکنولوژی تصویربرداری پلی‌استیشنی که در آن استفاده شد. این تکنولوژی برای فوتبال‌دوستان کمی عجیب اما برای گیمرها دوست‌داشتنی بود.
اگر از لحاظ فوتبالی بخواهیم حساب کنیم، نباید امید چندانی به ترکیب بازنشسته‌های بارسلونا در باشگاه آمریکایی بست. اینترمایامی از زمانی که لیونل مسی به این تیم پیوسته، برای نخستین‌بار بعد از ۱۱بازی پیاپی موفق به پیروزی نشد. ستاره آرژانتینی در ۷دیدار اخیرش با پیراهن تیم باشگاهی تنها یک ‌گل و یک ‌پاس‌گل داشته است که هر دو در این بازی ثبت شد. گل او هم از روی نقطه پنالتی بود. از آخرین برد اینترمایامی بیش از ۴ماه می‌گذرد؛ بردی که مقابل تورنتو به‌دست آمد. اینتری‌ها بعد از چند ‌ماه استراحت به میدان رفته‌اند و فرداشب هم به مصاف النصر خواهند رفت و احتمالا کریستیانو رونالدو در این بازی به‌دلیل مصدومیت غایب خواهد بود و تقابل رونالدو- مسی شکل نخواهد گرفت. کادر پزشکی باشگاه عربستانی برای رساندن رونالدو به این بازی تلاش زیادی می‌کند. کریستیانو که هفته آینده 39ساله می‌شود، پس از 10روز غیبت در تمرینات، دیروز در تمرین گروهی حاضر شد. او بازی در تور چین را هم به‌دلیل مصدومیت از دست داده بود.
در این بازی هواداران الهلال شعار می‌دادند که مسی کجاست. البته او در اوایل بازی از سوی هواداران تشویق هم شد. الهلال پیشنهادی نجومی به مسی داده بود اما او به‌خاطر خانواده‌اش زندگی در آمریکا را ترجیح داد. میشل پس از زدن یکی از گل‌های الهلال شادی رونالدویی کرد و هواداران هم با او همراهی کردند. مسی در این بازی ریش خود را زده و با چهره‌ای جدید ظاهر شده بود. توییتر رسمی باشگاه الهلال به تمسخر نوشت که باشگاه سعی داشته به بازیکنانش بگوید به تیم میهمان سخت نگیرند. مسی دقیقه 87 تعویض شد و گل چهارم الهلال دقیقه 88 به ثمر رسید.
و اما به ورزشگاه جدید الهلال و تصویربرداری خاص این مسابقه هم بپردازیم که 3ماهه آماده شد و به‌نوعی شاید بتوان گفت خاص‌ترین استادیوم جهان است. سبک تصویربرداری دقیقا شبیه PES  و فیفا بود؛ مخصوصا هنگام پنالتی مسی. فیلمبرداری با دوربین‌های هلی‌شات انجام شد که با عبور از بالای سر تماشاگران حاضر در ورزشگاه، حتی وارد زمین مسابقه و به بازیکنان نزدیک می‌شد. استادیوم کینگدام آرنا یا بلوار هال و یا مملکه آرنا یک ساختمان سرپوشیده چند‌منظوره است که قرار است میزبان مسابقات فوتبال، بسکتبال، تنیس، بوکس و تعدادی از ورزش‌های مختلف باشد. این ورزشگاه یک سالن تئاتر هم دارد. به‌زودی قرار است مسابقه تاریخی بوکس بین تایسون فیوری و الکساندر اوسیک در این ورزشگاه 40هزار نفری برگزار شود. البته گنجایش این ورزشگاه برای مسابقات فوتبال 26هزار نفر است اما برای دیگر رویدادها مانند کنسرت‌ها به 40هزار نفر هم افزایش می‌یابد. همه جای استادیوم سرپوشیده و مناسب رویدادهای مختلف در همه ساعت‌های شبانه‌روز و روزهای سال است.
این پروژه روز 29سپتامبر 2023 طی قراردادی بین شرکت هولدینگ کینگدام با اداره سرگرمی عمومی که مالک ورزشگاه است در زمینی به مساحت بیش از 200هزار مترمربع به امضا رسید. ارتفاع ورزشگاه 46متر و طول آن 105متر و عرض استادیوم 68متر است و کابین‌های VIP می‌تواند حدود 350نفر را در خودش جای دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید