• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 10 بهمن 1402
کد مطلب : 217243
+
-

هجوم به بلیت‌های جشنواره 42

بلیت‌فروشی «صبحانه با زرافه‌ها»، «بی‌بدن»، «شه‌سوار» و «تمساح خونی» در کمتر از نیم‌ساعت تمام شد

گزارش
هجوم به بلیت‌های جشنواره 42

فهیمه پناه‌آذر-روزنامه‌نگار

بلیت‌فروشی فیلم‌های جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر روز گذشته (9بهمن) درحالی آغاز شد که برخی از فیلم‌ها با استقبال زیادی روبه‌رو شدند و در کمتر از نیم‌ساعت بلیت‌ها به فروش رفتند، اما نکته قابل توجه محدود کردن فرایند فروش بلیت به نیمه اول روزهای جشنواره بود و اینکه بلیت‌فروشی مابقی روزهای جشنواره چه زمان خواهد بود؟

سمفا و محدودیت فروش بلیت‌ها
شنیده‌ها حاکی از آن است که بلیت‌های فیلم‌های چند روز اول به سمفا رسیده و به همین دلیل زمانی برای بارگذاری بلیت‌ها صرف شده و مابقی فیلم‌هایی که از نیمه دوم به بعد اکران‌شان شروع می‌شود، به مرور بارگذاری خواهند شد.

3فیلم پرفروش جشنواره
برای جشنواره امسال 4سامانه درنظر گرفته شده که بعد از باز شدن سایت‌های فروش، بلیت برخی از فیلم‌ها مانند «صبحانه با زرافه‌ها» و «تمساح خونی» در کمتر از نیم‌ساعت به فروش رسید وترافیک سایت‌ها به‌گونه‌ای شد که برخی از خرید بلیت‌های دیگر فیلم‌های جشنواره بازماندند.
«بی‌بدن» از دیگر فیلم‌هایی است که بلیت‌هایش خیلی زود تمام‌شده و گفته می‌شود یکی از پدیده‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر است. البته «شه‌سوار» نیز از دیگر فیلم‌هایی است که بلیت‌هایش فروش
خوبی داشت.

دو برابر قیمت در بازار سیا‌ه
یکی از رایج‌ترین موضوعات هرساله جشنواره فیلم فجر که البته در چند سال اخیر کمتر شده بود، فروش بلیت‌ها در بازار سیاه است. با نگاهی به برخی از سایت‌های فروش آنلاین‌می‌بینیم که بلیت‌های برخی از فیلم‌ها با قیمت‌های دوبرابر به فروش می‌رسد.
از سوی ستاد برگزاری این دوره از جشنواره، نرخ بلیت فیلم‌های جشنواره در سینماهای راگا، شکوفه، تماشا، کیان، کوثر، هنر پیشوا، نسیم ‌شهر، فجر اسلام‌شهر، مرداس و پرند ۵۰هزار تومان و سایر سینماهای مردمی ۶۰هزار تومان درنظر گرفته شده است، اما حالا برخی از فیلم‌ها با قیمت‌های 120 تا 150هزار تومان فروخته می‌شوند. البته تب این خرید و فروش تنها برای یکی، دو روز است و فراموش می‌شود.

چگونگی فروش بلیت‌ها به شکل حضوری
کسانی که نتوانستند از سایت‌های فروش، بلیت خود را خریداری کنند، می‌توانند بعد از ۱۲بهمن به سینماهای مردمی مراجعه و اگر ظرفیتی باقی‌مانده باشد بلیت خود را از گیشه سینما و به‌صورت فیزیکی تهیه کنند.

نمایش 11روزه فیلم‌ها برای مردم
سینماهای مردمی جشنواره چهل‌ودوم امسال به‌دلیل تعداد بالای فیلم‌ها، در ۱۱روز میزبان مخاطبان خواهند بود و جدول اکران آنها هم براساس روزی 3سئانس طراحی شده‌است. براین مبنا، سئانس اول سینماهای مردمی به فیلم‌های راه‌یافته به بخش «نگاه نو» اختصاص خواهد یافت و در 2سئانس بعدی آثاری از بخش «سودای سیمرغ» روی پرده می‌رود. امسال ۳۱مجموعه سینمایی میزبان مردم خواهند بود.

مکث
استقبال‌یکسان بلیت‌فروشی امسال با 1400

بلیت‌فروشی این دوره از جشنواره فیلم فجر به نسبت سال گذشته قابل قیاس نیست. مدیر یکی از سایت‌های فروش بلیت‌های جشنواره عنوان کرده که امسال استقبال از فیلم‌های جشنواره به‌خصوص چند فیلم قابل توجه بوده است.
مدیر سینما تیکت می‌گوید: «با شروع بلیت‌فروشی با استقبال خوبی روبه‌رو بودیم. در همان دقایق ابتدایی، سالن‌های اکران عمده فیلم‌ها تکمیل ظرفیت شد و همه بلیت‌ها به فروش رفت. البته این ظرفیت تا ۱۶بهمن‌ را شامل می‌شود و برای بعد از ۱۶بهمن، در نوبت دیگری ظرفیت باز می‌شود و بلیت‌فروشی صورت می‌گیرد.»
پیام دارابی همچنین به ایرنا توضیح می‌دهد: «در زمینه تعداد مراجعان برای تهیه بلیت جشنواره به سامانه سینما‌تیکت شاهد آمارهای مشابهی با دوره قبلی حضور ما، یعنی سال۱۴۰۰ هستیم. تعداد کاربرانی که در زمان بلیت‌فروشی این دوره روی سایت حضور داشتند کاملا مشابه تعداد کاربران ما در جشنواره۱۴۰۰ بود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید