• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 9 بهمن 1402
کد مطلب : 217036
+
-

سرداران صعود

درباره آمارهای تیم ملی در دور مقدماتی و برترین‌ ملی‌پوشان ایران در 3بازی نخست

سرداران صعود

همان‌طور که در آخرین بازی‌های تدارکاتی تیم ملی پیش از رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا مشخص بود، سامان قدوس نقشی کلیدی در برنامه‌های تاکتیکی امیر قلعه‌نویی داشت و او یک بازیکن محوری در تیم ملی محسوب می‌شد. این موضوع در 3بازی ابتدایی تیم ملی کاملا خودش را نشان داد و سامان با 2پاس‌گل، یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در مرحله گروهی بود. میانگین نمرات قدوس طی این 3بازی در سایت متریکا 7.59 بوده که او را بالاتر از سایر بازیکنان به عنوان برترین چهره تیم ملی ایران در این 3بازی معرفی می‌کند. قدوس در بازی با فلسطین نمره 8.13 گرفت که بالاترین نمره ثبت‌شده در بازی‌های گروهی برای ملی‌پوشان ایران بود. بعد از او مهدی طارمی با نمره 8.06 در مقابل امارات بهترین نمره را دریافت کرد. میانگین نمرات طارمی طی این 3بازی 7.38 بود که اجازه نداد او در جمع برترین‌های تیم ملی از نگاه متریکا قرار بگیرد.

    رامین با یک بازی، بیرو با یک پنالتی
بعد از سامان قدوس که با میانگین 7.59 بهترین بازیکن ایران در این 3بازی بود، دومین بازیکن برتر تیم ملی از لحاظ نمرات متریکا رامین رضاییان بود که میانگین نمراتش در متریکا 7.54 بوده است. رامین البته نسبت به سایر بازیکن‌ها کمتر به میدان رفت و فقط در بازی با هنگ‌کنگ فیکس بود. اتفاقا او در تنها بازی فیکس خودش توانست با نمره 7.85 عنوان برترین بازیکن میدان را از آن خودش کند. در کنار قدوس و رضاییان، سایت متریکا سومین بازیکن برتر تیم ملی در مرحله گروهی را علیرضا بیرانوند می‌داند. میانگین نمرات بیرو 7.29 بود و بهترین نمره او هم طبیعتا در بازی با امارات به دست آمد که با مهار پنالتی اماراتی‌ها به نمره 7.53 رسید. ضعیف‌ترین نمرات را در این 3بازی محمدحسین کنعانی‌زادگان گرفت که در هیچ یک از بازی‌ها نمره‌اش به 7 نرسید و نمره 6.61 او در بازی با امارات ضعیف‌ترین نمره ملی‌پوشان ایران در 3بازی مقدماتی بود.

   5 بازیکن همیشه ثابت
محمدحسین کنعانی‌زادگان اگرچه پایین‌ترین نمرات تیم ملی را داشت، اما از لحاظ دقایق حضور در میدان یکی از 2 رکورددار تیم ملی بود. در 3بازی مرحله گروهی فقط 2بازیکن تیم ملی به‌طور کامل بازی کردند و 270دقیقه در زمین بودند. علیرضا بیرانوند درون دروازه و کنعانی‌زادگان در خط دفاعی 2بازیکن 270دقیقه‌ای تیم بودند. مهدی طارمی هم 256دقیقه بازی کرد و پشت سر این دو بازیکن قرار گرفت. در میان ملی‌پوشان ایران بیرانوند، کنعانی‌زادگان، طارمی، قدوس و قائدی 5بازیکنی بودند که در هر 3بازی در ترکیب اصلی حضور داشتند و در جمع 11بازیکن آغازگر مسابقه وارد زمین شدند. بهترین گلزنان تیم ملی هم از همین جمع آمدند. مهدی قائدی در 2بازی اول 2گل زد و طارمی هم در سومین بازی 2گل زد و خودش را به همشهری‌اش رساند.

   مهدی؛ دقیق‌تر از مهدی
سامان قدوس و سردار آزمون با 2پاس‌گل بهترین گل‌سازهای تیم بودند و سامان بیشترین تعداد پاس‌های کلیدی را هم صادر کرد. آمار برترین بازیکنان تیم ملی در بخش پاس‌های کلیدی آمار جالب‌توجهی است. سامان قدوس 7پاس کلیدی طی 3بازی ارسال کرده و نفرات دوم و سوم روی‌هم‌رفته به اندازه او پاس کلیدی داده‌اند. مهدی طارمی با 4پاس و علیرضا جهانبخش با 3پاس کلیدی در رتبه‌های دوم و سوم هستند. شوتزن‌ترین بازیکنان تیم هم به ترتیب مهدی طارمی (9شوت)، مهدی قائدی (6شوت) و جهانبخش (5شوت) بوده‌اند. اگرچه قائدی شوت‌های کمتری نسبت به طارمی زده ، تعداد شوت‌های داخل چارچوبش بیشتر از اوست؛ قائدی 4شوت داخل چارچوب داشته و مهدی طارمی 3شوت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید