• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 7 بهمن 1402
کد مطلب : 216842
+
-

بازگشت «کوهرنگ»‌ به تنظیمات کارخانه

آب و هوا
بازگشت «کوهرنگ»‌ به تنظیمات کارخانه

بالاخره زمستان روی خوش نشان داد و سامانه بارشی که طی روزهای گذشته فعالیت خود را در کشور آغاز کرده، آسمان بسیاری از استان‌ها را برفی و بارانی‌ کرده است.
به گزارش همشهری، سامانه‌های بارشی هرچند در استان‌های نیمه شمالی، غربی و زاگرس‌نشین حال و هوای زمستانی را رقم زده‌‌ است، اما شاید بیش از همه، شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری از این سامانه بارشی بهره ببرد به‌طوری که در شبکه‌های مجازی صحبت از«بازگشت کوهرنگ به تنظیمات کارخانه» می‌شود، زیرا پیش‌بینی شده این روزها بالاخره ارتفاع برف در این منطقه به یک و نیم متر برسد. پیش از این انتظار تصاویری از شهرستان کوهرنگ به‌عنوان پایتخت برفی ایران در شبکه‌های مجازی تعجب همه را برانگیخته بود؛ این تصاویر این منطقه را به‌عنوان برف‌گیرترین نقطه و تامین‌کننده ۱۱درصد آب شیرین کشور، در دومین روز از بهمن سال ۱۴۰۲ خالی از برف نشان می‌داد. مدیرکل هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری گفته بود که کاهش بارش‌ها در فصل پاییز و زمستان امسال موجب شده است تا این استان بعد از کهگیلویه و بویراحمد در ردیف دومین استان خشک کشور قرار گیرد. حالا اما آنطور که کارشناس هواشناسی استان خبر می‌دهد ارتفاع برف در کوهرنگ به 25 سانتی‌متر رسیده است. معصومه نوروزی با بیان اینکه اگرچه این سامانه در کوهرنگ با خود برف به همراه داشت اما بارش توامان برف و باران موجب شده است تا در حال حاضر ارتفاع برف در این ایستگاه به میانگین بلندمدت نرسد درحالی‌که ارتفاع برف در چنین تاریخی در سال گذشته ۸۷ سانتی‌متر و در دوره بلندمدت ۱۰۱ سانتی‌متر بوده است. با این حال پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد ادامه بارش‌ها در این منطقه می‌تواند امیدوار‌کننده باشد. ارتفاع برف در همین روزها در گیلان و کردستان به حدود نیم متر رسیده است.
سازمان هواشناسی هم در تازه‌ترین خبر خود به همشهری اعلام کرده است که امروز، (شنبه) بارش‌ها در غرب و زاگرس مرکزی تشدید شده و نیمه غربی و مناطقی از جنوب و شمال شرق کشور را نیز فرامی‌گیرد. یکشنبه در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده‌ای رخ می‌دهد و سپس بارش به شرق سواحل دریای خزر و کل نوار شرقی کشور کشیده خواهد شد. دوشنبه در شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش پیش‌بینی می‌شود و روز سه‌شنبه بارش در شمال غرب و غرب سواحل ادامه خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید