• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 7 بهمن 1402
کد مطلب : 216825
+
-

اصل ماجرای فرونشست خیابان‌کارگر

مدیریت بحران منطقه: فرسودگی لوله‌های آبرسانی دلیل حادثه فرونشست خیابان کارگر بود

محل فرونشست خیابان کارگر از آب تخلیه شده و نیروهای حاضر در حال ایمن‌سازی محل حادثه هستند. مجید رسولی، دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه11 تهران در گفت‌وگو با همشهری دلیل این حادثه را آب‌شستگی ناشی از نشتی و خروج آب از لوله مرکز توزیع و آبرسانی جنوب تهران اعلام کرد و گفت: این آب‌شستگی ماه‌ها زیر زمین ادامه داشته و باعث شست‌وشوی خاک و لای شده که در نتیجه آن در خیابان کارگر، بالاتر از میدان قزوین فرونشست اتفاق افتاد.
او دلیل اصلی ایجاد این مشکل را فرسوده بودن لوله‌های آبرسانی جنوب تهران عنوان کرد و افزود: به‌دلیل قدمت بالای زیرساختی که در لوله‌های فاضلاب وجود دارد، مشکلاتی از قبیل نشتی، ترکیدگی و شکستگی در این لوله‌ها وجود دارد.
دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه11، درباره نخستین اقدامات انجام شده در محل حادثه گفت: پس از این واقعه آب خروجی از لوله‌ها توسط عوامل آزمایشگاه آبفا تست و مشخص شد که این آب، خام و مربوط به مرکز توزیع و آبرسانی جنوب است و مرکز تامین و تصفیه آبرسانی جنوب تهران به موقعیت آمد و بلافاصله لوله را بست که پس از آن، عملا خروج و نشتی آب متوقف شد.
رسولی با اشاره به رفع کامل نشتی در محل فرونشست، اضافه کرد: در حال حاضر گودالی که در محل فرونشست ایجاد شده به‌طور کامل از آب تخلیه شده و ما با همکاری عوامل شهرداری، آب و فاضلاب و همچنین نیروهای برق و مخابرات که با توجه به عبور خطوط برق و تلفن از این مسیر در محل حضور دارند، در حال ایمن‌سازی محل هستیم.
به‌گفته دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه11، در این حادثه هیچ‌گونه آسیبی به شهروندان یا خودروهای آنها وارد نشد و تردد در لاین شمال به جنوب خیابان کارگر به حال روان در حال انجام است و فقط لاین جنوب به شمال مسدود شده است.
ساعت ۲۲و۳۰ دقیقه پنجشنبه‌شب 5بهمن‌ماه، بخشی از خیابان کارگر بالاتر از میدان قزوین به عمق حدود ۳متر و پهنای عرض خیابان کارگر دچار فرونشست شد که این حادثه محدودیت‌هایی را در تردد خودروها در این مسیر ایجاد کرد.
درپی این حادثه، پلیس راهور مسیر جنوب به شمال خیابان کارگر در محدوده میدان قزوین تا چهارراه لشکر را مسدود و با اجرای محدودیت ترافیکی، خیابان‌های ولیعصر، قزوین و مخصوص را به‌عنوان معابر جایگزین اعلام کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید