• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 7 بهمن 1402
کد مطلب : 216824
+
-

ورزش در جنوب شهر جان تازه می‌گیرد

افتتاح 3پایگاه کشتی در پایتخت باهمکاری شهرداری و فدراسیون کشتی در نود‌وسومین پویش امید و افتخار

امید و افتخار
ورزش در جنوب شهر جان تازه می‌گیرد

مهدی اسماعیل‌پور-روزنامه‌نگار

کشتی از ورزش‌های محبوب و پرطرفدار در شهر تهران است؛  حتی برخی کشتی را بالاتر از فوتبال، ورزش اول ایران و تهران می‌دانند. شهر تهران از دیرباز خطه‌ای قهرمان‌پرور بوده و کشتی‌گیران بزرگ و نامداری را به ورزش کشور و تیم ملی تحویل داده که سرآمد آنها جهان‌پهلوان تختی، بچه محله خانی‌آباد است. طی سال‌های اخیر کشتی تهران نتوانسته مانند سال‌های دور و نزدیک گذشته ورزشکاران و مدال‌آوران پرشماری چون محمد بنا، منصور برزگر، علیرضا سلیمانی، علیرضا دبیر، پژمان درستکار، حمید سوریان، علیرضا رضایی را درون خود پرورش دهد. این موضوع نشان می‌دهد که این رشته محبوب، مردمی و پراستعداد تهران، نیاز به توجه و سرمایه‌گذاری بیشتر دارد. درهمین راستا شهرداری تهران و فدراسیون کشتی طی یک همکاری مشترک، امروز 3پایگاه جدید کشتی را در تهران راه‌اندازی می‌کنند.

فعال‌شدن 67مجموعه تعطیل شهر تهران
مدیریت جدید شهر تهران در شرایطی اماکن ورزشی پایتخت را تحویل گرفت که 69مجموعه با توجه به عدم‌رسیدگی، نیاز به بازسازی اساسی از دوران همه‌گیری کرونا داشتند. با افتتاح و بهره‌برداری از 3مجموعه ورزشی جدید در نود‌وسومین پویش امید و افتخار، تعداد مجموعه‌های فعال شده در این دوره از مدیریت شهری به 67مورد می‌رسد تا فقط 2مجموعه دیگر باقی بماند. این دو مجموعه ورزشی هم مراحل نهایی بازسازی خود را طی می‌کنند و تا پیش از پایان سال‌جاری دوباره فعالیت خودشان را پس از چند سال تعطیلی از سر خواهند گرفت.

3پایگاه کشتی در 3 محله
هر 3مجموعه ورزشی فعال شده به‌عنوان پایگاه کشتی تهران در مناطق و محلات پراستعداد و ورزشکارخیز جنوب شهر قرار دارند. حسین اوجاقی، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در این رابطه می‌گوید: «در یکی دیگر از رویدادهای امید و افتخار مجموعه «شهید جواد شاعری» گل گندم سابق در منطقه۱۷ و محله امامزاده حسن بهره‌برداری خواهد شد. این مجموعه ورزشی در گذشته به ورزش‌های توپی اختصاص داشت که پس از بازسازی، از این پس به‌صورت تخصصی در اختیار ورزش کشتی قرار می‌گیرد. علاوه بر این، 2مجموعه ورزشی دیگر نیز به‌صورت همزمان و به شکل ویدئوکنفرانس افتتاح خواهند شد که مجموعه‌های «ورزشی برادران شهید خدمت» یا همان مهر خاوران سابق در منطقه‌۱۵ و محله اتابک و همچنین ورزشگاه «برادران شهید قربانی دستجردی» در منطقه‌۱۸ و محله شادآباد را شامل می‌شوند.»

پایگاه کشتی دستجردی با ظرفیت 300نفر
علی عسگری، رئیس هیأت کشتی استان تهران درباره ویژگی‌ها و مشخصات 3پایگاه کشتی جدید تهران می‌گوید: «مجموعه ورزشی شهید برادران قربانی‌دستجردی دارای 2تشک مسابقه، یک تشک تمرین و یک سالن گرم و همچنین خوابگاه است. ظرفیت خوابگاه بین 80تا 100نفر است و سالن‌ها برای هر سانس ظرفیت پذیرش 300نفر را دارند. فعالیت مجموعه در 3سانس بین ساعت 4بعدازظهر تا 9:30 شب است و به این ترتیب روزانه ظرفیت پذیرش حدود 300ورزشکار را دارد.»

پایگاه کشتی شهید شاعری با ظرفیت 700نفر
علی عسگری درباره دومین پایگاه کشتی افتتاح شده؛ یعنی مجموعه شهید شاعری (گل‌گندم سابق) هم می‌گوید: «این پایگاه در محله امامزاده حسن قرار دارد و دارای امکاناتی چون 6تشک کشتی، سالن بدنسازی و سالن مخصوص بانوان است. این مجموعه در هر سانس ظرفیت پذیرش 200تا 250نفر را دارد که در مجموع 3سانس ظرفیت آن به حدود 700نفر می‌رسد. هزینه‌های استفاده از این مجموعه‌ها نیز بسیار کم و نزدیک به رایگان است و تمام مردم و خانواده‌ها با هر وضعیت مالی شرایط و امکان استفاده از پایگاه‌های کشتی تهران را خواهند داشت.»

پایگاه 300نفری کشتی برادران شهید خدمت
رئیس هیأت کشتی استان تهران درباره سومین و آخرین پایگاه کشتی نیز می‌گوید: «پایگاه کشتی «برادران شهید خدمت» (مهر خاوران سابق) در محله اتابک نیز که به واسطه نام شهید مجید سوزوکی، یکی از کاراکتر‌های فیلم «اخراجی‌ها» برای تمام مردم چهره و نامی شناخته شده است، دارای 2تشک کشتی، سالن بدنسازی و همچنین سالن رزمی است. این مجموعه نیز در هر سانس ظرفیت پذیرش 100نفر را دارد که در مجموع 3سانس این تعداد به 300نفر می‌رسد.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید