• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 7 بهمن 1402
کد مطلب : 216784
+
-

عبور سالم از جاده های برفی

عبور سالم از جاده های برفی

فاطمه عباسی

درحالی‌که ما در تهران (به جز تقاطی در شمال شهر) یک دانه برف هم ندیده‌ایم، خدا را شکر بسیاری از شهرهای کشور حسابی سفیدپوش شده‌اند و بالاخره زمستان واقعی را دیدند. احتمالا هم عده‌ای تصمیم گرفته‌اند که برای دیدن برف به دل جاده بزنند و خیلی‌ها هم برای کار و تفریح قرار است این روزها بار سفر ببندند. اما قبل از اینکه از خانه خارج شوید باید کمی دست نگه دارید. درست است که دیدن برف در جاده و خیابان لذتبخش است، اما رانندگی در چنین شرایطی نه‌تنها سختی‌های خودش را دارد، بلکه می‌تواند خطرآفرین هم باشد. نیروهای پلیس راهور و مسئولان هلال‌احمر این روزها هشدارهای زیادی برای رانندگی در چنین شرایطی داده‌اند که بد نیست به آنها توجه کنید.
ماموران پلیس راهور توصیه می‌کنند که اگر کار ضروری ندارید، کلا از رانندگی در روزهای برفی اجتناب کنید، اما اگر نیاز به استفاده از ماشین دارید، قبل از حرکت گزارش‌های مربوط به وضعیت ترافیک و شرایط راه‌ها را بررسی و سعی کنید تا جای ممکن راه‌های اصلی که برای برف‌روبی در اولویت قرار می‌گیرند را انتخاب کنید. چراغ‌های ماشین را بازبینی و باک خودرو را کامل پر کنید؛ ضمن اینکه حواستان باشد آهسته و آرام برانید و برای رسیدن به مقصد عجله به خرج ندهید.
مسئولان هلال‌احمر هم هشدار داده‌اند که برای رفتن به سفر در هوای برفی، حتما لباس و کفش گرم بپوشید و کلاه، دستکش و پتو هم همراه داشته باشید تا اگر مجبور به ترک خودرو شدید یا در راه ماندید، قبل از اینکه هلال احمر به کمک‌تان بیاید، بتوانید با سرما مبارزه کنید؛ ضمن اینکه حتما باید از زنجیر چرخ استفاده کنید و وسایلی مانند محلول شیشه‌شور، تیغه شیشه‌پاک‌کن، سیم و تسمه بکسل، کلنگ، بیلچه سفری، تلمبه باد، لاستیک زاپاس، مایع پنچری، سیم سیار، چراغ قوه، کیف کمک‌های اولیه، برف‌پاک‌کن دستی، داروهای موردنیاز و مواد خوراکی را هم با خودتان ببرید. اگر هم احیانا در جاده گیر کردید و نتوانستید با وسایلی که به همراه دارید، ماشین را دوباره راه بیندازید، قبل از هر چیز با امداد خودرو و هلال‌احمر تماس بگیرید و سعی کنید در جایی متوقف شوید که گروه نجات شما را راحت‌تر ببینند و پیدا کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید