• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 4 بهمن 1402
کد مطلب : 216644
+
-

جام سیمونه

آنچلوتی پادشاه لیگ قهرمانان، امری پادشاه لیگ اروپا و اینتزاگی پادشاه سوپرجام ایتالیاست

جام سیمونه

 ریاض برای اینترمیلان خوش‌یمن است. برای سومین‌بار سوپرجام ایتالیا در عربستان به اینتر رسید و اینتزاگی برای پنجمین‌بار این جام را برد؛ 2بار با لاتزیو و 3بار با اینتر. پسر دیگو سیمئونه دقیقه71 از ناپولی اخراج شد تا کار برای مدافع عنوان قهرمانی ساده شود و لائوتارو مارتینس دقیقه91 تک‌گل قهرمانی را به ثمر برساند. اگر آنچلوتی پادشاه لیگ قهرمانان باشد و اونای امری پادشاه لیگ اروپا، بنابراین سیمونه اینتزاگی را باید پادشاه سوپرجام ایتالیا لقب داد. سرمربی اینتر درباره رمز و جادوی این موفقیت گفت: «واقعا هیچ رازی وجود ندارد، شما به یک تیم بزرگ نیاز دارید که من در اینتر دارم و قبلا با لاتزیو داشتم.»

پرافتخارترین تیم‌های تاریخ سوپرجام ایتالیا: یوونتوس(9)، اینتر(8)، میلان(7)، سیمونه اینتزاگی(6بار، 5بار به‌عنوان سرمربی و یک‌بار به‌عنوان بازیکن).

جانی (جیجی) ریوا، اسطوره باشگاه آث‌میلان روز این مسابقه در سن 79سالگی درگذشت. بین دو‌نیمه این بازی به احترام او، بازیکنان یک دقیقه سکوت کردند. او عضوی از تیم قهرمان جام ملت‌های اروپا ۱۹۶۸ و به‌مدت ۲۵سال مدیر تیم ملی ایتالیا بود و 12سال برای آتزوری بازی کرد. آمار باشگاهی ریوا: 527بازی و 169گل، آمار ملی او: 60بازی و 14‌گل.

اینتزاگی یک‌بار هم به‌عنوان بازیکن لاتزیو با پیروزی 4 بر 3 مقابل یوونتوس در سال2000 این جام را برده بود. سرمربی لاتزیو در آن مسابقه سون گوران اریکسون بود؛ سرمربی سوئدی که هم‌اکنون با سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کند و پزشکان گفته‌اند در بهترین حالت تا یک سال دیگر زنده است.

این  سرمربی 47ساله 5بار در 7دوره اخیر جام را بالای سر خود برده است. او حالا از هلنیو هررا و روبرتو مانچینی سبقت گرفته؛ مربیانی که هر دو موفق به کسب 4سوپرجام شد‌ه بودند.

لائوتارو بـا ۲۱گــل زده بهترین گلزن فصل  24-2023 اروپا محسوب می‌شود.

سیمونه  اینتزاگی به‌طور میانگین تقریبا به ازای هر 28بازی با اینتر یک‌جام کسب کرده است؛ 5جام در 138مسابقه.

در 5سال اخیر و با آمدن اینتزاگی به اینتر تیم‌های یوونتوس، ناپولی و آث‌میلان روی‌هم به‌اندازه اینتر جام برده‌اند؛ یعنی 6جام.

اینتزاگی از سال2017 در هر سال فرد به قهرمانی سوپرجام دست یافته بود و این‌بار سنت‌شکنی کرد و در سال زوج هم قهرمان شد.

این هشتمین جام اینترمیلان در این رقابت‌ها بود که آنها را در یک‌قدمی یوونتوس‌(9) و بالاتر از میلان(7) قرار داد.

دی‌لورنتیس، مالک ناپولی و تهیه‌کننده بزرگ سینما به داوری این بازی شدیدا اعتراض داشت. او و ناپلی‌ها معتقد بودند چالهان‌اوغلو در نیمه‌اول باید کارت قرمز می‌گرفت.

تعداد گل‌های ال‌تورو (لائوتارو مارتینس) با کریستین ویری برابری کرد. هر دو ۱۲۳گل برای نراتزوری به ثبت رسانده‌اند.

8.73میلیون دلار جایزه به برنده این جام تعلق گرفت. ناپولی 3.27میلیون دلار پاداش قهرمانی را از دست داد و به 5.46میلیون دلار پاداش نایب‌قهرمانی رضایت داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :