• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 4 بهمن 1402
کد مطلب : 216642
+
-

نیاز دوجانبه

آنچه باعث می‌شود عیسی و پرسپولیس داستان‌های گذشته را فراموش کنند

نیاز دوجانبه

بهروز رسایلی

بعد از قرار گرفتن غیرمنتظره عیسی آل‌کثیر در فهرست مازاد سپاهان، انتظار می‌رفت که پرسپولیس برای جذب او پا پیش بگذارد؛ اتفاقی که رخ داد و این بازیکن برای بازگشت به جمع سرخپوشان به توافق نهایی رسید. به این ترتیب مهاجم 36ساله، در نیم‌‎فصل دوم بار دیگر در پیشانی خط حمله به میدان خواهد رفت. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که جدایی عیسی در ابتدای فصل و حضورش در سپاهان با انگیزه کسب درآمد بیشتر، با حواشی بسیار زیادی همراه شد و این بازیکن به نوعی از چشم قرمزها افتاد. با این حال یک عامل می‌تواند منجر به ایجاد صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز دوطرف شود؛ نیاز دوطرفه!

   چرا پرسپولیس به عیسی نیاز دارد؟
پاسخ این سؤال روشن است و بارها در مورد آن صحبت شده. خط حمله فقیر قرمزها در ابتدای فصل، پاشنه آشیل بزرگ این تیم بود و خیلی دردسر درست کرد. پرسپولیس در بسیاری از مسابقات از کسب پیروزی عاجز ماند و برخی دیگر را هم با مشقت و دشواری فراوان با برد پشت سر گذاشت. تیم یحیی گل‌محمدی در 15بازی نیم‌فصل اول فقط 19گل زد؛ یعنی به‌طور متوسط 1.26گل در هر بازی. این آمار غیرقابل دفاعی است که بخشی از آن به فقدان مهاجم شش‌دانگ در جمع قرمزها مربوط می‌شد. عیسی هم اگرچه سن بالایی دارد اما همه می‌دانند هنوز مهاجم زهرداری به شمار می‌آید که قادر است در شرایط حساس گره از کار تیم باز کند. حتی در همان سپاهان هم با وجود حضور کوتاه‌مدت در زمین، عملکرد آل‌کثیر بد نبود و به‌نظر می‌رسد عمده مشکل این بازیکن ناشی از مسائل غیرفنی بوده است. به علاوه آل‌کثیر سابقه بازی در پرسپولیس را هم دارد و کاملا شرایط این تیم را می‌شناسد.

   چرا عیسی به پرسپولیس نیاز دارد؟
از اساس هم به‌نظر می‌رسد جدایی آل‌کثیر از پرسپولیس تصمیم درستی نبود. او فقط به‌خاطر کسب منفعت مالی رفت و خودش هم در مصاحبه تازه‌اش تلویحا به این موضوع اعتراف کرده: «هیچ‌کس از پول بدش نمی‌آید، چون پول آینده ما را می‌سازد.» از نظر فنی و اعتباری و حتی پایگاه اجتماعی اما این انتقال به سود عیسی نبود. او از تیمی که به خوبی در آن جا افتاده بود، به جایی رفت که هواداران از همان ابتدا با استقبال سردشان نشان دادند خیلی این بازیکن را دوست ندارند. همچنین ترافیک وحشتناک در خط حمله باشگاه اصفهانی هم مجال درخشش را از آل‌کثیر می‌گرفت. این در حالی است که عیسی در این سن و سال، دیگر فرصت نیمکت‌نشینی ندارد و باید از حداکثر فرصت‌هایش برای حضور در میدان استفاده کند. بهترین دوره فنی او حضور در همین پرسپولیس بوده؛ جایی که دیده شد، به شهرت رسید و خاطره ساخت. به همین دلایل هم بازگشت به این تیم بهترین اتفاق برای او به شمار می‌آید. البته که برخی از هواداران هنوز از این بازیکن انتقاد می‌کنند و بعضا تعابیر تندی به‌کار می‌برند، اما به هر حال این سزای تصمیمی است که آل‌کثیر ابتدای فصل گرفت و باید تبعاتش را تحمل کند!

بسابون بزن!
آیا زوج علیپور و آل‌کثیر در خط حمله پرسپولیس تشکیل می‌شود؟

عیسی آل‌کثیر بعد از بازگشت به پرسپولیس، بلافاصله در تمرینات سرخپوشان حضور یافت. به این ترتیب انتظار می‌رود بخشی از مشکلات خط حمله قرمزها حل شود اما تکاپوی نقل‌وانتقالاتی این باشگاه همچنان ادامه دارد و آنها برای جذب علی علیپور از ژیل‌ویسنته پرتغال هم به این باشگاه نامه زده‌اند. روشن است که علیپور به واسطه شرایط نه‌چندان مطلوبی که در لیگ پرتغال دارد، از بازگشت به فوتبال ایران بدش نمی‌آید اما هم‌اکنون سرنوشت او در دست باشگاه خارجی است و ظرف چند روز آینده معلوم خواهد شد آنها اجازه جدایی به مهاجم ایرانی می‌دهند یا نه. درصورتی که این اتفاق رخ بدهد، علیپور و آل‌کثیر می‌توانند زوج جذابی در خط حمله سرخپوشان تشکیل بدهند. عیسی مهاجم هدف است که شم گلزنی بالایی دارد، علیپور هم همیشه نشان داده اثربخش‌ترین موقعیت بازی برای او، زمانی است که به‌عنوان مهاجم مکمل، پشت فوروارد هدف به میدان می‌رود. علیپور قبلا در این پست خدمت فنی زیادی به مهدی طارمی و حتی گادوین منشا کرده بود و چه بسا در بازگشت احتمالی به پرسپولیس، بتواند همین تجربه را در کنار عیسی آل‌کثیر تکرار کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید