• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 4 بهمن 1402
کد مطلب : 216623
+
-

بهترین شیوه سرمایه‌گذاری در بازار طلا چیست؟

نکته
بهترین شیوه سرمایه‌گذاری در بازار طلا چیست؟

اگر کسی با بودجه کم قصد خرید مصنوعات طلا را دارد، می‌تواند طلای ساخته شده کم ‌اجرت را که نو و استاندارد است خریداری کند که هم کمک به تولید است و باعث می‌شود صنعت طلا و جواهر رونق داشته باشد و هم از طلای خریداری شده می‌تواند به‌عنوان زینت استفاده کند اما اگر قصد خرید مصنوعات طلا را ندارد و می‌خواهد فقط برای سرمایه‌گذاری باشد سکه گزینه بهتری است.

چرا سکه؟
زیرا سکه مشکلات خرید و فروش طلا را ندارد. سکه ضرب بانک مرکزی است. عیار آن استاندارد است و قیمت هر روز آن هم مشخص است. از طرف دیگر سکه را از هر جایی که خریده باشند می‌توانند اگر استاندارد باشد آن را به جای دیگر بفروشند. مثلا ممکن است کسی در تهران سکه خریده باشد و شهرستان باشد اما به پول نیاز داشته باشد. می‌تواند سکه را در شهرستان بفروشد و نقد کند. بنابراین برای سرمایه‌گذاری بهترین راه همان خرید سکه است.

چرا صندوق‌های طلا؟
اگر پول خرید سکه ندارید می‌توانید در صندوق‌های طلا سرمایه‌گذاری کنید. در چند سال اخیر توجه صاحبان نقدینگی به سرمایه‌گذاری در حوزه طلا معطوف شده است. بسیاری بخشی از دارایی یا پس‌انداز خود را به کالای سرمایه‌ای که همان طلا، شامل سکه، شمش طلا یا طلای آب شده است تبدیل می‌کنند. برای این منظور نیز طلا و قطعات آن را به‌صورت فیزیکی در بازار تهیه کرده و نگهداری می‌کنند. اما نگهداری طلا بار روانی برای سرمایه‌گذار ایجاد می‌کند و همانطور که در رسانه‌ها شنیده‌ایم و می‌شنویم ممکن است تبعات منفی داشته باشد و طلا سرقت ‌شود. بنابراین سرمایه‌گذاری در صندوق طلا به نفع سرمایه‌گذاران است و به نوعی دغدغه‌های فکری آنها را برطرف می‌کند.صندوق‌های طلا، نوعی صندوق سرمایه‌گذاری و قابل معامله در بورس است که قابلیت سرمایه‌گذاری در طلا حتی با سرمایه پایین هم در آن فراهم است. از طرف دیگر، نقدشوندگی بالایی هم دارند.  این بهترین نوع سرمایه‌گذاری برای کسانی است که الان می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند، چرا که هم سرمایه‌شان در برابر خطر دستبرد و سرقت، ایمن است و هم می‌توانند هر زمان خواستند طلای خود را دریافت کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید