• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 3 بهمن 1402
کد مطلب : 216547
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lOgBg
+
-

جهان مقاومت

ترس وزیر اسرائیلی از جنگ با حزب‌الله لبنان
«افیر سوفر»، وزیر مهاجرت در رژیم اشغالگر اسرائیل طی سخنانی با نگرانی از روبه‌رو شدن ارتش با نیروهای حزب‌الله لبنان اعلام کرد که گشودن جبهه جدید در مناطق شمال در مراحل اولیه جنگ اشتباه بود و باید با یک راه‌حل سیاسی به تشدید تنش در شمال پایان دهیم.

نماینده اروپایی: اسرائیل آدم‌کشی به راه انداخته است، نه یمنی‌ها
«میک والاس»، قانونگذار پارلمان اروپا با انتقاد از اقدام کشورهای غربی علیه یمن در دریای سرخ و شرم آور خواندن بی‌تفاوتی اروپایی‌ها نسبت به جان باختن هزاران فلسطینی در حملات اسرائیل گفت: «مداخله بشردوستانه حوثی‌ها (انصارالله یمن) در دریای سرخ کسی را نکشته اما نسل‌کشی اسرائیل در غزه هزاران غیرنظامی بی‌گناه را کشته و باعث آدم کشی شده است.»

زخمی شدن 13نظامی اسرائیلی در 24ساعت
ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که فقط در 24ساعت، حداقل 13نظامی دیگر این رژیم در نبردها در نوار غزه زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه 2672نظامی این رژیم در نبرد با مقاومت زخمی شدند. البته این آماری است که ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور رسمی اعلام کرده است و شمار تلفات حقیقی این رژیم به‌مراتب بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده است.

حمله خانواده‌های اسرائیلی به پارلمان تل‌آویو
روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» اعلام کرد که شماری از خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه به جلسه کمیته مالی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) یورش برده و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با حماس برای بازگرداندن فرزندان‌شان از غزه شدند.

شهرک‌نشینان به شهرک‌های نزدیک لبنان باز نمی‌گردند
روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد که ۴۰درصد از ساکنان شهرک‌های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی و در نزدیکی مرز با لبنان گفته‌اند که حتی درصورت پایان جنگ، حاضر به بازگشت به این شهرک‌ها نیستند. اوضاع در شمال مناطق فلسطین اشغالی و در مرز لبنان بسیار پرتنش عنوان شده است.

مخالفت بلژیک با جنگ در غزه
وزیر امور خارجه بلژیک تأکید کرد که نزاع در غزه با سلاح و راهکار نظامی و جنگ حل نخواهد شد و خشونت و درگیری‌ها باید متوقف شود. «حاجا لحبیب» که از او به‌عنوان وزیر پرنفوذ دولت بلژیک یاد می‌شود، اظهار داشته است که غزه در آستانه قحطي و شیوع بیماری‌های همه‌گیر قرار دارد و ما خواستار آتش‌بس و احترام به قوانین بین‌الملل هستیم. لحبیب  تأکید کرد که خطر تشدید تنش در منطقه وجود دارد و آنچه در کرانه باختری می‌بینیم بسیار نگران‌کننده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید