• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 1 بهمن 1402
کد مطلب : 216354
+
-

سفر معاون رئیس‌جمهور به اوگاندا

دیپلماسی
سفر معاون رئیس‌جمهور به اوگاندا

 محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور دیروز (شنبه) به‌منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد به اوگاندا سفر کرد. وی در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد که با حضور سران و مقامات عالی کشورهای عضو این جنبش برگزار شد، هرگونه اقدام فلسطینیان تحت اشغال را حق ذاتی آنها برای مقاومت به هر وسیله ممکن دانست و تلاش رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش را برای معرفی این مبارزه مشروع به‌عنوان اقدامی تروریستی، فاقد وجاهت قانونی و یک خدعه و فریب دانست.
وی همچنین تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و برخی کشورهای دیگر‌ را نمونه‌ای آشکار از تروریسم اقتصادی معرفی کرد و گفت: ملت‌های مستقل و آزاده جهان زور، تحمیل و تحقیر را نمی‌پذیرند.محمد مخبر از سوی دیگر جنبش عدم‌تعهد را صدای ملت‌های مستقل جهان دانست و گفت: اکنون بخش مهمی از توجه قدرت‌ها به سمت تصمیمات و روندهای شکل گرفته در میان ائتلاف‌های موجود در جهان در حال توسعه است.
مخبر همچنین بر تعیین سازوکارهای امنیتی مشترک، توسعه ساختارهای حمل‌ونقل، حفظ محیط‌زیست و ایجاد شبکه‌های نوینی از همکاری‌های فراگیر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همچنین آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای همکاری جهت تحقق منافع پایدار همه کشورهای منطقه، تأکید کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد با سرپرست وزارت خارجه سودان، معاون رئیس‌جمهور ویتنام و وزیر خارجه فیلیپین دیدار و گفت‌وگو کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید