• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 21 دی 1402
کد مطلب : 215304
+
-

گروگانگیری خونین در پخش زنده تلویزیونی

آن سوی مرز
گروگانگیری خونین در پخش زنده تلویزیونی

گروگانگیری در برنامه زنده تلویزیونی اکوادور با بازداشت همه مهاجمان و آزادی گروگان‌ها به پایان رسید.
به گزارش همشهری به نقل از فرانس 24، تصاویر منتشر شده از سوی پلیس اکوادور در روز چهارشنبه ۲۰ دی، نشان می‌دهد که نیرو‌های پلیس توانستند تمام گروگان‌های ایستگاه تلویزیونی تی‌سی را از محل گروگانگیری خارج کنند. پلیس همچنین مردان مسلح را که در این حمله دست داشتند بازداشت کرد.
اما این گروگانگیری چگونه اتفاق افتاد؟ روز سه‌شنبه در شهر گوایاکیل اکوادور مردان مسلح با صورت‌های پوشیده، هنگام پخش زنده تلویزیونی وارد استودیوی شبکه تی‌سی شده و چندین نفر از کارکنان تلویزیون را گروگان گرفتند. پس از آنکه دولت اکوادور در پی فرار یک رهبر قدرتمند باند تبهکاری مشهور به «فیتو» از زندان، وضعیت اضطراری اعلام کرد، اکوادور درگیر یک‌سری حملات ازجمله انفجار و ربوده شدن چندین افسر پلیس شد. این حمله در حالی انجام شد که رئیس‌جمهور دانیل نوبوآ در واکنش به فرار یک رهبر قدرتمند باند تبهکاری و مواد‌مخدر اکوادور مشهور به «فیتو» و شورش زندان و حملات از سوی گروه‌های تبهکار در سراسر اکوادور اعلام وضعیت اضطراری کرد. تصاویر منتشر شده از سوی پلیس اکوادور در روز چهارشنبه، نشان می‌دهد نیروهای مسلح امنیتی به سرعت وارد عمل شده و ۱۳ مهاجم را دستگیر و تسلیحات، مواد منفجره و سلاح‌های‌شان را ضبط کردند. نیرو‌های پلیس توانستند تمام گروگان‌های ایستگاه تلویزیونی تی‌سی را از محل گروگانگیری خارج کنند.
خیمی ولا اراسو، رئیس ستاد مشترک ارتش اکوادور گفت: تمامی گروه‌های تبهکار، هدف نظامی هستند و قرار نیست ما عقب‌نشینی یا مذاکره کنیم. سخنگوی پلیس گفت که حداقل 8نفر کشته و 2 نفر دیگر زخمی شده‌اند و یک افسر پلیس در جریان ناآرامی‌های این شهر با شلیک گلوله زخمی شده است. همچنین 2 دستگاه خودرو و 2 دستگاه موتورسیکلت به آتش کشیده شده و ۱۴ نفر نیز به اتهام جرائم مختلف بازداشت شده‌اند. پس از اعلام وضعیت درگیری مسلحانه داخلی در اکوادور توسط دانیل نوبوآ، مجلس ملی اکوادور از اقدامات اجرایی برای مبارزه با گروه‌های جنایتکار حمایت کرد و قول داد که درصورت لزوم، برای پرسنل پلیس و ارتش عفو و بخشودگی درنظر گرفته شود. پلیس اکوادور نیز اعلام کرد که این مهاجمان به دستگاه‌های قضایی واگذار می‌شوند تا بابت اقدامات تروریستی مجازات شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید