• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 10 تیر 1397
کد مطلب : 21525
+
-

سال گذشته 1/ 5 میلیون خارجی به ایران سفر کردند

خبر
سال گذشته 1/ 5 میلیون خارجی به ایران سفر کردند


سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از رشد  4.33درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سال گذشته نسبت به سال۱۳۹۵ خبر داد.

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، محمد ثابت‌اقلیدی افزود: در سال۱۳۹۵ تعداد ۴میلیون و ۹۰۱هزار و ۸۴ گردشگر خارجی به کشور وارد شدند که این رقم در سال96 به ۵میلیون و ۱۱۳هزار و ۵۲۴ نفر افزایش یافت.

او گفت: ورود این تعداد گردشگر به ایران تراز افزایش ۲۱۲ هزار و ۴۴۰ گردشگر ورودی و رشد 4.33درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور را نشان می‌دهد.

ثابت‌اقلیدی گفت: 70.75درصد از گردشگران ورودی به کشور را مردان و 29.23درصد را نیز زنان تشکیل می‌دهند که از کشورهای مختلف از جمله کشورهای حوزه خلیج‌فارس، کشورهای آسیایی و اروپایی به ایران سفر کرده‌اند.

وی گفت: عراق، آذربایجان، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، بحرین، کویت، هندوستان، چین و آلمان ۱۱کشور اول مبدأ گردشگر ورودی به کشور در سال گذشته هستند.

او تصریح کرد: ایران در سال گذشته میزبان گردشگرانی از کشورهای مختلف اروپایی بود که از آن جمله می‌توان به فرانسه، ایتالیا، هلند، انگلستان، اتریش، سوئد، اسپانیا، بلژیک، لهستان، دانمارک، یونان، جمهوری چک، پرتغال، رومانی، کرواسی و ایرلند اشاره کرد.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری ادامه داد: سال گذشته گردشگرانی نیز از کشورهای کویت، امارات، عمان، قطر، عربستان، قزاقستان و بحرین به ایران سفر کردند.

ثابت در ادامه به تفکیک ورود گردشگران از 3مرز هوایی، دریایی و زمینی اشاره کرد و افزود: بیشترین گردشگران ورودی به ایران از مرز زمینی وارد کشور شدند.

او همچنین با اشاره به آمار گردشگران خروجی از کشور گفت: در سال گذشته، ۱۰میلیون و ۵۴۲هزار و ۹۵۲ گردشگر از کشور خارج شدند که از این تعداد ۴میلیون و ۵۷۸هزار و ۴۸ نفر گردشگر زیارتی بودند و بیش از 2.5میلیون نفر از آنان در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات سفر کردند.

ایجاد توازن در گردشگری داخلی و خارجی از سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال‌های اخیر است.

مسئولان دولتی معتقدند که باید با اتخاذ سیاست‌های منطقی به برقراری توازن در گردشگری ورودی و خروجی پرداخت.

این خبر را به اشتراک بگذارید