• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 21 دی 1402
کد مطلب : 215234
+
-

کلم بروکلی یا گل‌كلم؛ کدام یک؟

کلم بروکلی و گل‌كلم هر دو عضو خانواده سبزیجات چلیپایی، به‌دلیل ویژگی‌های تغذیه‌ای و تطبیق‌پذیری در آشپزی هم به‌عنوان غذای اصلی و هم به‌عنوان غذایی جانبی در کنار بشقاب غذای اصلی مورد تحسین قرار گرفته‌اند. با این حال گل‌كلم و کلم بروکلی هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند.

کلم بروکلی
کلم بروکلی، به‌خاطر ویژگی‌های غذایی استثنایی و فواید بالقوه سلامتی مشهور است. کلم بروکلی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری و منبعی غنی از ویتامین C است که به‌خاطر خواص تقویت‌کننده سیستم ایمنی و ویتامین K که در حفظ سلامت استخوان‌ها نقش مهمی دارد، شناخته شده است. این جواهر چلیپایی همچنین مقدار قابل‌توجهی فیبر فراهم می‌کند و سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می‌دهد.  کلم بروکلی همچنین به‌دلیل آنتی‌اکسیدان‌های قوی خود مانند «سولفورافان» که ممکن است به کاهش التهاب و مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک کند، مشهور است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منظم بروکلی ممکن است اثرات محافظتی در برابر سرطان‌های خاص داشته باشد و از سلامت قلب حمایت کند.

گل‌کلم
گل‌کلم به‌دلیل غنای غذایی و کاربردهای متنوع در آشپزی شناخته شده است. گل‌کلم سرشار از ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری، منبع خوبی از ویتامین C است که به عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند. گل‌كلم همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین K است که برای لخته شدن خون و سلامت استخوان‌ها ضروری است. محتوای کم‌کالری و فیبر بالا، گل‌کلم را به یک مکمل ارزشمند برای یک رژیم غذایی متعادل تبدیل کرده و سلامت دستگاه گوارش را
 ارتقا می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید